Тече срокът, който превозвачи от цялата страна дадоха на институциите да решат до месец проблемите с чакането на граничните пунктове и опашките, които се образуват там. Провокирани от ултиматума, който шофьорите поставиха на Агенция „Митници” и Гранична...
Тече срокът, който превозвачи от цялата страна дадоха на институциите да решат до месец проблемите с чакането на граничните пунктове и опашките, които се образуват там. Провокирани от ултиматума, който шофьорите поставиха на Агенция „Митници” и Гранична полиция, попитахме, какви мерки биха могли да вземат, за да се облекчи преминаването през пунктовете, след като вчера шофьори затвориха за два часа движението на 6 от тях в знак на протест. Отговор получихме от Агенция „Митници”. Като част от мерките, предстои разширяването на граничния пункт „Дунав мост” в Русе.
„Какви мерки ще бъдат предприети, за да се оптимизира работата на граничните пунктове, да се намали времето за обработката на документите на шофьорите на ТИР-ове и престоя им по границите, с цел да не се допуска образуването на километрични опашки?” - този въпрос зададохме на институциите. От Агенция „Митници” получихме отговор, че се полагат всички усилия, за възможно най-бързата обработка на товарните превозни средства на всички гранични пунктове, без да се правят компромиси с изискванията за адекватно ниво на контрол. Една от мерките, които ще бъдат предприети, е да се използват трасетата в Зона „Изток” на граничния пункт „Дунав мост”, които са били построени преди десетилетия заради югоембаргото. След като България влиза в Европейския съюз, отпада нуждата зоната да се използва. Към днешна дата теренът пустее. Затова до междуведомствения съвет, който координира работата на граничните пунктове, е било изпратено предложение от Агенция „Митници” новият контролен пункт да заработи, като поема всички влизащи в страната ТИР-ове.
Мартин Добрев – отковорник на отдел „Пътни такси и разрешителни” към Митница Русе: „Ще има много повече трасета за обработка на товарни и леки автомобили и ще ги обработваме в голямо количество. По 4 – 5, зависи как ще бъде изготвено като цяло, междуведомственият съвет какво решение ще вземе.”
Ако това се случи, значително ще се облекчи трафикът на „Дунав мост”, нещо което вчера поискаха протестиращите шофьори.
Айнур Салимов - шофьор: "Въведоха плащането с карти, по принцип трябваше по-бързо да става манипулацията, но де факто се забавя."
Михаил Ханджиев - превозвач: "Нормално тука в последните дни беше с периоди на изчакване от 10 часа, което беше абсолютно недопустимо, като преминаване на две държави в ЕС, независимо че не са членки на Шенген."
Границата при Дунав мост в Русе ежедневно прекосяват около 2 000 камиона. Половината от тях излизат от България. От Агенция „Митници” сега обработват документите им на три трасета.
Мартин Добрев: „Гледат се много документи, като обработването на един камион отнема 2-3 минути за европейски камиони и 4-5 за камиони извън Европейския съюз.”
Мартин Добрев изчислява, че ако заработи и новопостроеният пункт, служителите на границата при Русе ще обработват почти два пъти повече камиони за същото време. Очаква се междуведомственият съвет да вземе решение дали зона „Изток” на граничния пункт Дунав мост да отвори врати.
Какво обаче ще се случи на останалите гранични пунктове, които вчера бяха затворени - „Капитан Андреево”, „Лесово”, „Кулата”, „Калотина” и „Дунав мост 2” - очакваме отговорите на институциите.
Демонстрации на ДПС в подкрепа на кабинета се проведоха в десетки населени места (ОБЗОР)
В Стара Загора се състоя демонстрация в подкрепа на европейския курс на България
Масови проверки след сигнали за значителен ръст на годишните технически прегледи
Президентът Румен Радев: Управляващите изобретиха нов жанр - протест в подкрепа на властта
Демонстрации на ДПС в подкрепа на кабинета се проведоха в десетки населени места (ОБЗОР)
Тръмп: Москва има превес в преговорите и Киев трябва да започне да приема нещата