Продажбите на музика в световен мащаб са се увеличили с близо 10% през 2018 г. като това е четвърта поредна година на растеж, подхранван от онлайн стрийминг платформите. Въпреки това свалянията и физическите продажби продължават да падат.
Международната федерация на фонографичната индустрия съобщава в своя глобален музикален доклад, че печалбите за 2018 г. са достигнали до 19.1 милиарда долара.
„Сега сме много по-оптимистични”, заяви Франсис Мур, ръководител на федерацията, като заяви, че това увеличение е като „угощение” след „толкова лоши години”.
Въпреки това, увеличението от 9.7% се дължи основно на стрийминг индустрията, от която печалбите са почти половината от общите. Докато свалянията и физическите продажби продължават да падат.
Стрийминг секторът, който включва печалби от абонаменти и реклами е нараснал с 34% достигайки 8.9 милиарда долара през 2018 г.
255 милиона потребители са си платили за стрийминг услуги през изминалата година.
Платените сваляния са спаднали 21.2%, а физическите продажби с 10.1%.
Въпреки увеличаващото се присъствие на платения абонамент, сигурността си остава проблем като поне 120 милиона потребители нелегално свалят музика всеки месец.
„Те свалят музиката от потока и доста често дори не плащат. Цели дискографии могат да бъдат свалени на торенти”, казва Мур.
В Европа се отбелязва крайно минималният ръст на продажбите от 0.1%.
Според доклада едни от най-слушаните артисти за изминалата година са били кубинско-американската звезда Камила Кабело, канадският рапър Дрейк и британецът Ед Шийран.
Когато става въпрос за албуми или музика от филми хит е мюзикълът „Великият шоумен”, южнокорейската група BTS и американската звезда Лейди Гага.