С промяната на часовото време се сменят и разписанията на столичното летище. Целта е преместването на стрелките с 1 час напред или назад да не пречи на нормалната работа на аерогарата. Промени на полетните графици в небето не се налагат. Експерти обясниха, че промяната на часовото време не се отразява на въздушния трафик.
This is a modal window.
През българското въздушно пространство преминават средно 3000 самолета на денонощие. Полетите се ръководят от хората в тази зала. Те разполагат с летателните графици, изработени от авиокомпаниите по така нареченото координирано универсално време.
Иван Дяксов - заместник-генерален директор на ДП "РВД": Така имаме винаги едно и също време и не се стараем да отчитаме часовите разлики в различните часови зони. За хората, които работят в България важно е местното време, но когато се дава информация за даден полет, къде се намира, колко време ще лети - тогава се говори по централизирано време по Гринуич.
Спорд Дяксов смяната на часовото време не се отразява на трафика в небето
Иван Дяксов - заместник-генерален директор на ДП "РВД": Трафикът във въздуха, изобщо авиацията работи по централизирано време и то е по Гринуич. Така че самата промяна час напред или час назад не се отразява. Тя се отразява на самите пътници, като кацнат, че кацат един час по-късно или по-рано.
Това е и причината летище София да променя разписанието си със смяната на часовото време. От оперативния център твърдят, че графиците на авиодиспечерите и обслужващия персонал на аерогарата са съобразени с новото часово време.
Ростислав Бъчваров - началник "Оперативен център", летище София: Между 2 и 4 часа посред нощ, обикновено, около 3-4, когато се сменя времето има най-малко полети. Дали подготовката ще започне по времето на зимното разписание или ще излети по време на лятното - разлика няма. Пак около час е подготовката за полета.
Единствената разлика за дежурните на летище София е, че при преминаването към лятно часово време работят с час по-малко, а към зимно с час повече.