ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

София не спи

БНТ2-София от БНТ2-София Карина Караньотова
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 00:40 мин.
У нас

Над 15 хиляди се подписаха за нощен транспорт в столицата. Инициаторите на петицията посочиха, че София и Талин са единствените европейски столици без нощни автобусни линии. От Общината вече обмислят дали въвеждането на нощен транспорт ще е рентабилно.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Идеята за въвеждането на нощен транспорт в столицата идва от факта, че София е последният милионен град в Европейския съюз, който няма подобна услуга.

Гергин Борисов, "Спаси София": "Например едно съседно Скопие, което е 800 хиляди като население, има 9 нощни линии, там няма само пияници, в нощния транспорт, а се движат всякакви хора, съседен Белград също, там има 20 и няколко линии."

Нощният транспорт ще подобри бизнес средата и ще направи нощните смени на хората много по-привлекателни. Предложението на сдружението инициатор е за 7 специални нощни автобусни линии.

Гергин Борисов, "Спаси София": "Тези 7 линии са абсолютният минимум за град като София, давам за пример Прага, който е по-малък като население от София има над 40 нощни линии."

За два месеца са събрани 15200 подписа, като всеки, който иска да подкрепи петицията, може да го направи на улица "Солунска" и на метростанция НДК след 19:00 часа. Заместник-кметът по транспорта Евгени Крусен съобщи за БНТ 2, че на Центъра за Градска мобилност вече е възложено да бъде направен анализ, който да изчисли дали въвеждането на нощни линии в столицата ще е достатъчно рентабилно за Общината.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?