Пътническият влак по линията Варна-Карнобат няма да се движи повече. За живеещите в 32 села по маршрута му той беше най-достъпната възможност да стигнат до работните си места във Варна.
Повечето хора ползват влака почти 20 години, защото работят във Варна. Разчитат на железопътния превоз, защото междуградски автобуси отдавна няма. Затова се примиряват с редовните закъснения от час-два, които се дължат на липсата на достатъчно локомотиви в БДЖ. Сега обаче има опасност да останат и без тази възможност.
Тодорка Маринова, с. Разделна: Закъснението ни струва оставане без работа. А от село в града да работиш е придобивка голяма – за мен специално, защото по селата няма никаква работа.
Пътуващите по линията се шегуват, че вече са като роднини заради времето, което прекарват заедно по гари, спирки и вагони. На теория живеещите край жп линията имат и други възможности за транспорт, но билетите за маршрутка са твърде високи за тях.
Гинка Василева, Нова Шипка: Е, как – 15 лв. да дадеш за автобус за превоз – отиване и връщане, при положение, че вземаш 300 лв. заплата. Не може сутрин да излизаш в 5:30 ч. и вечерта да не знаеш кога ще се прибереш. То е стрес - само психически тормоз. И един човек като работи от семейство в къщи... за какво говорим.;
Дългото чакане в жегите е тежко, но хората са още по-притеснени какво ги чака през зимата.
Борис Велинов, с. Нова Шипка: "Този влак, който идва от Карнобат на Нова Шипка ще е в 5 часа! Какво ще правим? Идваме тука в 6 часа, къде ще отидеш? Работното ти време е от 8 часа. Това е безобразие! Онез горе, които са - да дойдат те един път да седнат на нашето място да застанат, да видим как ще се приберат те! Цял ден се блъскаш...
Хората очакват алтернатива, за да могат да изхранват семействата си. От БДЖ заявиха, че пътниците могат да ползват влака за Плевен. Той обаче е бърз, което означава, че билетите са по-скъпи и спира само на гарите в Синдел и Белослав.