Жителите на 5 села без автобусен превоз във Врачанско търсят нестандартен изход от транспортната криза. Те се сдружават в кооперация, подобна на бившите ТКЗС-та, за да закупят общоселски автобус, с който да пътуват на самообслужване за своя...
Жителите на 5 села без автобусен превоз във Врачанско търсят нестандартен изход от транспортната криза. Те се сдружават в кооперация, подобна на бившите ТКЗС-та, за да закупят общоселски автобус, с който да пътуват на самообслужване за своя сметка.
Хората от десетки малки селца във Врачанско са принудени да оцеляват без обществен превоз до общинските центрове. Един от най-масовите примери са селата от община Криводол, покрай които преминава международното шосе Е-79, но те на практика остават откъснати от света.
"Утре примерно имам работа в Криводол и повече от 3 километра и половина и повече трябва да трамбовам пеша. И това е най-редовно. Защото който има кола е лесно, но това са предимно младите. А ние, пенсионерите, сме обречени, повече от година няма превоз", казва Варта от с. Големо бабино.
"Хората се принуждават кой с каруца, с колело, на автостоп или пеша. Има нелегални таксиметрови коли без касови апарати от Криводол и тук има много болни хора, принуждават се да ги викат, 8 лева взимат", обяснява Димитър Методиев.
Опитите на община Криводол да реши проблемите на малките населени места удрят на камък, защото на обявените обществени поръчки не се е явила нито една транспортна фирма. Обяснението е, че пътниците са малко и линиите са нерентабилни. Затова кметствата търсят нестандартен изход.
"Кметът е обещал предизборно, че ще закупи автобус и ще вози хората поне два-три пъти месечно. Но още се оправят документи и специално за селото ще има. Може да го наемат и съседните села Пудрия, Краводер нагоре, но всичко струва средства", коментира Атанас Димитров, секретар на кметство, Големо Бабино.
Дали мечтата за кооперативен автобус в селата Големо Бабино, Пудрия, Краводер, Главаци и Ботуня ще стане реалност, зависи от даренията на самите потърпевши.