Разкритията в серията от разследвания за предполагаема руска намеса в президентските избори на Съединените щати продължават да набират скорост. Трите най-големи американски интернет компании обявиха, че през платформите им руски източници са достигнали до над 120 милиона американци с политически послания по време на предизборната кампания. Отделно подсъдими във връзка с "Русиягейт" са вече трима бивши членове на екипа на Доналд Тръмп.
Представители на "Фейсбук", "Туитър" и "Гугъл" започват утре да свидетелстват пред сенатската комисия по разузнаването за предполагаемата руска пропагандна намеса в американската политика. Трите компании вече публикуваха данни, които биха могли да се смятат за доказателства. Най-фрапиращо е съобщението на "Фейсбук", че 126 милиона американци са облъчвани през платформата й с идващи от Русия и всяващи разкол политически послания по време на предизборната кампания миналата година.
Хилъри Клинтън, бивш кандидат-президент на САЩ: "Те най-после признават, че вече може да се проследqy руски реклами, които са достигнали до 126 милиона американци. В началото уж нямаше нищо, а сега излиза, че са засегнати почти толкова, колкото са гласували."
А Русия за пореден път беше категорична:
Сергей Лавров, министър на външните работи на Русия: "Без нито едно доказателство ни обвиняват в намеса в изборите не само в Съединените щати, но и в европейски държави. Тези фантазии са безпределни."
Президентът Доналд Тръмп продължава гневно да отрича да е имал нерегламентирана връзка с Русия, въпреки че доказателства никой засега не твърди, че има.
Междувременно, от обвинителния акт срещу него, стана ясно, че бившият шеф на предизборната кампания на Тръмп Пол Манафорт е харчил доста разточително през последните 2 години - 7-цифрени суми за дрехи и за килими. Манафорт е под домашен арест с гаранция от 10 милиона долара.