Шофьорите на товарни автомобили масово не спазват часовете за почивка, регламентирани в европейското законодателство. Това показват съвместните проверки на служители от транспортните министерства на България и Румъния. Те се извършват на територията на двете страни след подписано споразумение между контролните органи.
Шофьорите на товарни автомобили масово не спазват часовете за почивка, регламентирани в европейското законодателство. Това показват съвместните проверки на служители от транспортните министерства на България и Румъния. Те се извършват на територията на двете страни след подписано споразумение между контролните органи.
В 8 часа тази сутрин българските и румънските власти бяха на изхода на Русе за София. Тук преминава основният трафик на товарни автомобили от Румъния за Турция и Гърция. Първата проверка беше на български ТИР, пътуващ за столицата. Оказа се, че не е почивал нормално от 14 дни.
Репортер: "Трудно ли е да се работи така?"
Шофьорът-нарушител: "Бе не е, не е трудно. Туй са близки километри, в които съм си почивал нормално. Туй се случва веднъж в годината. Тези разпоредби ги сменят всеки ден, за мен аз съм почивал нормално."
Следващият проверен беше гръцки шофор. Прибира се от Румъния за родината си. Бързал, затова 24 часа не бил слизал от камиона, обясни самият той. Подобни нарушения не са изключения, коментираха от автомобилната инспекция. А санкциите са от 500 до 1 500 лева. Шофьорите внасят парите и продължават по пътя си, не по-малко уморени.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път