Южнокорейският "Боинг-777-200", който се разби при кацане в Сан Франциско след полет от Сеул с 307 души на борда, не е имал механични повреди или проблеми с двигателите, съобщи авиокомпания "Ейшиана еърлайнс".
При инцидента загинаха две китайски момичета, ранени са над 180 души, включително 49 сериозно.
Причините още не са ясни, до последния момент полетът е протичал напълно рутинно.
Опашката на машината ударила пистата и се откъснала. Двете жертви са били в задната част на самолета, който впоследствие се подпалил. Хората се евакуирали по аварийните пързалки. Според един от пасажерите Боингът се движел твърди бързо и твърде ниско, но проблеми не се забелязвали.
"Докоснахме пистата доста твърдо. Чу се силен шум и целият самолет се разтресе. Мислехме, че нещо ужасно се е объркало", разказва Ведпал Сингх - оцелял пасажер.
Избухнала паника, но хората бързо се взели в ръце. Авиокомпанията не изключи човешка грешка, но изтъкна, че екипажът е бил опитен, а самолетът - в изправност.
"Купихме този самолет през март 2006-та с двигатели Прат енд Уитни 4090. По наши данни не е имало проблеми със самия самолет или двигателите", заяви Юн Юн-ду - президент на "Ейшиана еърлайнс".
Тримата пилоти са ветерани с над 10 хиляди летателни часа.
На борда е имало 141 китайци, 77 южно-корейци и 61 американци.
"Идвах на летището, когато той ми се обади. Каза ми, че самолетът му се е разбил, но той е оцелял, успял е да напусне машината", споделя Иънг - сестра на оцелял пътник.
Двете китайски момичета са първите жертви в катастрофа на Боинг 777, който се смята за много сигурен и се използва от редица авиопревозвачи. Производителят обеща съдействие при разследването.
Черните кутии са открити и изпратени за анализ във Вашингтон. При инцидента не е работила електронната система на летището за насочване на кацащите самолети, но според експерти, това не е от съществено значение за сигурността при хубаво време.
Автор: Мартин Гицов