Още преди да падне първият сняг, зимата вече изненада ведомствата, които се грижат за проходимостта на улиците и пътищата. Причините са две – търговете за избор на фирми-изпълнители закъсняха, а парите от бюджета за снегопочистване пак няма да стигнат.
Още преди да падне първият сняг, зимата вече изненада ведомствата, които се грижат за проходимостта на улиците и пътищата. Причините са две – търговете за избор на фирми-изпълнители закъсняха, а парите от бюджета за снегопочистване пак няма да стигнат.
На книга нещата изглеждат почти оптимистично. От Областно пътно управление във Враца бодро рапортуваха, че е изготвен оперативен план за оптимизиране на организацията и изпълнението на работите по зимното поддържане. Предвидена е необходимата техника, определени са сроковете за доставка на инертни материал и сол, както и за сигнализиране с пътни знаци. Единадесет опорни пункта ще осигуряват техниката и актуалната информация, като се въвежда режим на 24-часово дежурство. Как обаче реално стоят нещата в община Мездра, през чиято територия минават международно шосе и пътища от 1 до 4 клас.
Иван Аспарухов, кмет на община Мездра: "Средствата за зимното поддържане не само не растат, ами непрекъснато намаляват. Миналата година искахме повече средства, но се наложи да дофинансираме от общината 50 000 лева. Сега в новия бюджет средствата са намалени с 11 на сто. Ако мислите, че е възможно да Нова година да чистим снега с 13 хил. лева, едва ли."
Търговете за 4-класната мрежа са насрочени за 5 ноември, но ако започнат обжалвания, процедурата ще се проточи до Коледа, така че най-добре е снегът да почака. Това ще помогне и на селските кметове в община Враца, които ще трябва да се справят със зимата с по 200-300 лева.
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.