Столична община работи върху концепция за паркирането в София. Транспортната комисия в общината предвижда обособяването на "синя" и "зелена" зона за кратковременно паркиране, а в последствие и на "жълта" зона.
Столична община работи върху концепция за паркирането в София. Транспортната комисия в общината предвижда обособяването на "синя" и "зелена" зона за кратковременно паркиране, а в последствие и на "жълта" зона.
Според новата концепция, съществуващата в момента "синя" зона, която обхваща най-вътрешната част на града и е заобиколена от булевардите около идеалния център, ще остане под същото име. Целта е паркирането в "синята" зона да бъде разрешено за време до два часа, а таксата за паркирането в нея да е най-висока.
"Зелената зона" ще обхваща по-широкия център, а паркирането ще може да продължава до четири часа и таксата за престой ще бъде по-ниска от тази в "синята зона".
"Жълтата зона" би трябвало да обхване външен кръг от обекти и ще се използва при паркирането в натоварени от трафик части в жилищни райони, около пазари и търговски центрове.
Практическото създаване на "жълтата зона" е оставено за след няколко години. Общинската комисия, подготвила концепцията за паркиране, не е посочила определени цени за паркирането във всяка една от зоните. Те ще бъдат определени след като по въпроса се произнесат администрацията и общинските съветници.
Според новата концепция, която предстои да бъде обсъдена и гласувана от общинарите, граничните улици между отделните обособени зони за кратковременно паркиране ще попадат в тази, която е с по-висока такса на час.
Комисията предлага таксата за паркиране със "служебен абонамент" да бъде увеличена. В концепцията се предлага таксата за преференциално паркиране да бъде еднаква за живеещите във всички обособени зони. Освен това комисията е предложила електрическите автомобили, без тези с хибриден двигател, да бъдат освободени от такса за паркиране във всички зони.
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"