На последното за тази година заседание общинските съветници във Варна одобриха разходите за почистване на града през 2017-а. В сумата няма промяна спрямо тази година, както и в таксата смет. Но след смяната на почистващите фирми и новите условия в договора, съветниците очакват във Варна да няма проблеми с чистотата и извозването на битовата смет.
Парите за почистване на Варна бяха одобрени без противоречия в общинския съвет. През 2017-а година няма да има промяна в таксата смет – 3.7 промила, която плащат варненци. Затова и сумата за почистване е същата.
Божидар Чапаров, председател на общинската комисия по благоустройство
"За поддържане чистотата на община Варна ще бъдат разходвани 27 милиона лева, това е близо една десета от общинския бюджет спрямо 2016-а няма промяна, гласуваната сума е същата, като след приключване на финансовата година ще бъдат ясни и преходните остатъци, предполагам, че ще има такъв с положителна величина и това ще доведе до увеличение на тази план сметка."
Най-голямата част от разходите – близо 10 милиона лева, е за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на битовите отпадъци. Предвидени са близо 290 хиляди лева за едрогабаритни и битови биоотпадъци, като за събиране и извозване на биоразградимите отпадъци от кухни и заведения беше въведена допълнителна такса – 12 лева за 240 литра отпадък. 770 хиляди лева са предвидени за зимно почистване, а 500 хиляди – за почистване и поддържане на отводнителните шахти.