Едно от основните пътностроителни български дружества - "Мостстрой" и три от неговите дъщерни дружества поискаха да бъдат обявени в несъстоятелност. Причината е, че не могат да обслужват дълговете си. "Мостстрой" се контролира от известния бизнесмен Васил Божков. Срещу дружеството има образувани редица изпълнителни дела, по които има наложени запори, възбрани и описи на движимо имущество се казва в съобщение, изпратено от компанията.
Едно от основните пътностроителни български дружества - "Мостстрой" и три от неговите дъщерни дружества поискаха да бъдат обявени в несъстоятелност. Причината е, че не могат да обслужват дълговете си. "Мостстрой" се контролира от известния бизнесмен Васил Божков. Срещу дружеството има образувани редица изпълнителни дела, по които има наложени запори, възбрани и описи на движимо имущество се казва в съобщение, изпратено от компанията.
Задълженията на "Мостстрой" към юни са близо 28 млн. лева, като основната част от тях са към банки и по лизингови договори. Част от транспортните средства дори вече са върнати на лизинговите компании заради затруднения при плащането им. Наложен е запор и на всички банкови сметки на дружеството. Според анализатори фалитът на компанията не е изненада, тъй като затова е имало индикации от доста време. Новината обаче доведе до срив на акциите й днес с близо 90 на сто. Така цената на акция на "Мостстрой" само за ден се понижи от лев и 50 до 18 стотинки. Основните притеснения, които се появиха, бяха свързани с проектите на "Мостстрой". Компания е ангажирана с построяването на мостовите съоръжения на автомагистралите "Хемус" и "Марица". Участва и в консорциума, изграждащ отсечката между Ямбол и Карнобат на автомагистрала "Тракия". Министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев не закъсня с успокоителното си изявление, че финансовите проблеми на "Мостстрой" няма да попречат на строителството на автомагистрала Тракия. Плевнелиев вече е изпратил запитване до консорциума ще замени ли "Мостстрой" с друга фирма.
Росен Плевнелиев, министър на регионалното развитие и благоустройството: "Абсолютно съм убеден, че към момента не може да предизвика голям проблем на строителството на Тракия, но разбира се, както казах, следим внимателно казуса."
Реалното строителство на последния и най-дълъг участък от автомагистралата все още не е започнало. В момента тече т.нар. 40-дневен
период на модилизация, през който тече подготовката за строителните работи.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас
Митрополит Серафим: Църквата винаги се моли за мира, който е абсолютно необходим