Вторият пилот на разбилия се над френските Алпи пътнически самолет е бил на терапия поради опасност от самоубийство. Това съобщи прокуратурата в Дюселдорф, след като се е запознала с медицинския картон на Андреас Лубиц. Все още няма никаква версия за мотивите, с които вторият пилот Лубиц е разбил самолета. Междувременно от компанията-майка "Луфтханза" се подготвят за изплащане на обезщетения за близките на загиналите.
Макар да няма парично изражение за болката от загубата на любим човек, близките на загиналите при самолетната катастрофа над френските Алпи ще бъдат финансово обезщетени.
Първоначално компанията ще изплати за всяка от жертвите до 50 хиляди евро. Според конвенцията от Монреал, където се урежда въпросът за обезщетенията, най-късно до 2 седмици след катастрофа с ранени или загинали, на техните близки се полага спешна финансова помощ за покриване на най-належащите непредвидени разходи - например за погребение. Според цитираната международна конвенция, това авансово плащане не може да бъде по-малко от 20 хил. евро за пострадал.
Отделно от това, към компанията могат да бъдат предявени искове и за други парични плащания. Ако бъде доказано, че самолетът е бил разбит умишлено от втория пилот, тогава за тези искове практически няма да има горна граница. Ако катастрофата е причинена от техническа повреда, тогава компаниите носят отговорност само до 150 хил. евро на човек.
Кой от близките какво обезщетение в крайна сметка ще получи, ще зависи и от конкретния случай: дали жертвата остава семейство с деца или е живяла сама, от възрастта на загиналия, неговата професия и националност. Така например тримата американски граждани, загинали при катастрофата, се очаква да получат особено високи обезщетения, съобразени с националното законодателство за такива случаи.
Възможно е обезщетенията да бъдат договорени извънсъдебно. Така беше след катастрофата на самолета „Конкорд" край Париж през 2000 година, когато за всяка една от общо 97-те германски жертви бяха изплатени по 1 милион долара.