Товарни вагони повече от пет години са под охрана на жп-гарата в граничното с. Гюешево, но доста време преди това там не се извършва товаро-разтоварна дейност. Местните хора коментират, че те са, може би, част от изчезналите товарни вагони, собственост на "Българските държавни железници", които не бяха открити при преброяването на наличните активи на дружеството.
Товарни вагони повече от пет години са под охрана на жп-гарата в граничното с. Гюешево, но доста време преди това там не се извършва товаро-разтоварна дейност. Местните хора коментират, че те са, може би, част от изчезналите товарни вагони, собственост на "Българските държавни железници", които не бяха открити при преброяването на наличните активи на дружеството.
Товарните вагони на гарата са 19, като доскоро там е имало пътнически и спални вагони.Те са били транспортирани до Перник, за да бъдат нарязани за скрап, казаха от кметството в село Гюешево. Екипът ни откри на жп-гарата само охраната.
Охрана:
- Всека година се прави инвентаризация. Съмнявам се, че може да са от тези, които не са ги водили на отчет.
БНТ:
- Казахте, че е имало и пътнически вагони?
Охрана:
- Да, пътнически - преди една седмица последните ги транспортираха. На обществена поръчка са, на търг печелени и те са бракувани явно за скрап - и отидоха в Перник.
Изоставените вагони били преброени и описани през м. август тази година. Според кмета на селото, няма нищо странно в складирането им на гарата.
Стойне Максимов, кмет на с. Гюешево:
- Като последна гара Гюешево, да не пречат на град Кюстендил, на гарата и са оставени тука и когато трябва да се отремонтирват ги отремонтирват и ги придвиждват до Кюстендил.
По линията за с. Гюешево, която трябваше да бъде част от жп-коридор Номер 8, в момента се движи влак само три пъти в седмицата. Разстоянието от Кюстендил до Гюешево, което е 34 км се изминава за 1 час и 50 минути, казаха от жп гарата.