Как с едно изречение биха характеризирали предизборната кампания за местни и президенски избор 2011 социолозите Боряна Димитрова от "Алфа рисърч" и Мариела Абрашева от "Галъп"?
Как с едно изречение биха характеризирали предизборната кампания за местни и президенски избор 2011 социолозите Боряна Димитрова от "Алфа рисърч" и Мариела Абрашева от "Галъп"?
Боряна Димитрова: - Кампанията е уж лековато скучна, а всъщност подмолна. Кампанията прилича на съчетание между ленти и бухалки - лентите ги режем, бухалките ги носим по улиците, та затова е уж скучна, но и подмолна.
Мариела Абрашева: - Кампанията е общо взето предвидима. И президентският дебат успя да бъде сведен до разговора, който тече вече три години - кой е виновен за това, което се случва в България - дали БСП или ГЕРБ.
Според Абрашева президентският дебат е двуглав - Калфин срещу Плевнелиев и според последните данни на "Галъп" 30% от българите биха гласували за Плевнелиев, 21 на сто - за Калфин, 11 % - за Меглена Кунева. При всички случаи ще има балотаж, има теоретични шансове г-жа Кунева да се окаже втора.
Боряна Димитрова подчерта, че данните на ""Алфа рисърч" са от преди 3 седмици - т. е. на старта на кампанията - 38% за Росен Плевнелиев, 23-24 на сто за Ивайло Калфин, за Меглена Кунева - около 18%.
Вижте целия разговор и коментарите на социолозите във видеофайла.