Защо се оказаха несъвместими за една медия - например БНТ, стремежът към обективно и цялостно представяне на събитията в хода на изборния процес и спазването на закона? Това коментираха в "Денят започва" Милена Цветанска - директор на дирекция "Информация" в БНТ, проф. Нели Огнянова - експерт по медийно право, и доц. Георги Лозанов - председател на СЕМ.
Защо се оказаха несъвместими за една медия - например БНТ, стремежът към обективно и цялостно представяне на събитията в хода на изборния процес и спазването на закона? Това коментираха в "Денят започва" Милена Цветанска - директор на дирекция "Информация" в БНТ, проф. Нели Огнянова - експерт по медийно право, и доц. Георги Лозанов - председател на СЕМ.
Ние работихме в много трудна среда, каза Милена Цветанска и поясни, че рейтингите сочат, че зрителите искат да гледат БНТ и имат доверие в журналистите й, но поради законовите резпоредби, изискващи равнопоставеност на политическите сили, на националната медия бе отнета възможността да отрази реалиния политически сблъсък по време на предизборната кампания и да организира сериозен кандидатпрезидентски дебат.
Доц. Лозанов заяви, че вече сме в третия етап на регламентирането на предизборните кампании, в който е належащо да се регламентира какво е политическа реклама, без страх от този термин, и какво е мястото на политическата журналистика изобщо.
По дефиниция обществените медии трябва да работят за постигането на някакви демократични, социални, културни цели и е хубаво, когато законодателят урежда политическото слово по време на предизборната кампания да има предвид това, подчерта проф. Огнянова. Ако се вгледаме в Изборния кодекс, ще изпитаме съмнение дали голямата цел, приоритетът над всичко е тъкмо това - БНТ и БНР да бъдат форум, чрез който гражданите да се информират.
Целия разговор вижте във видеофайла.