Основен ремонт на 12-километрова отсечка започна по жп-линията София-Мездра през Искърското дефиле. От години местните хора сигнализират, че двата участъка между гарите Бов и Лакатник и Елисейна и Зверино са рискови за сигурността, защото не са ремонтирани от три десетилетия. Сега Националната компания „Железопътна инфраструктура” инвестира над 17 милиона лева, за да се осигури безопасността и да се увеличи скоростта на влаковете.
Основен ремонт на 12-километрова отсечка започна по жп-линията София-Мездра през Искърското дефиле. От години местните хора сигнализират, че двата участъка между гарите Бов и Лакатник и Елисейна и Зверино са
рискови за сигурността, защото не са ремонтирани от три десетилетия. Сега Националната компания „Железопътна инфраструктура” инвестира над 17
милиона лева, за да се осигури безопасността и да се увеличи скоростта на влаковете.
Почти разпаднали се дървени траверси, разхлабени болтове, пропадания на релсовия път. Всички тези дефекти се виждат и с просто око и от години са заплаха за железопътния транспорт в участъка между гарите Зверино и Елисейна.
Красимир Матеев, работник:
- Сега ще го прекъснем този път, полагаме нов, пресява се, за да се изкара всичката кал отдолу, баластира
се и вече пътят е годен за движение със скорост 130 км в час.
Почти половината от релсите в участъка вече са демонтирани, а движението на влаковете за София се извършва само по единия железен път.
Георги Шилов, директор на ДП ”Транспортно строителство и възстановяване”, Пловдив:
- С това нещо ще избързаме напред, като пуснат
Дунав мост 2, като тръгнат тежките влакове, да сме готови и най-вече за сигурността.
Заради ремонтните дейности скоростта на влаковете е намалена и се налагат чести престои не по разписание. Пътниците обаче не протестират, защото след основната реконструкция железопътният превоз по тази линия ще стане по-бърз и сигурен.