Радикална реформа под формата на спасителен план започва БДЖ. Рязък скок в цените на билетите и големи съкращения. Още от първи декември с 15 на сто по-скъпо ще струва пътуването в експресните и бизнес влакове.
Радикална реформа под формата на спасителен план започва БДЖ. Рязък скок в цените на билетите и големи съкращения. Още от първи декември с 15 на сто по-скъпо ще струва пътуването в експресните и бизнес влакове.
Месец по-късно, от 1 януари, влиза и ново увеличение, с 9 процента скачат всички останали билети за пътнически и бързи влакове. За да станат факт, цените трябва да бъдат одобрени от транспортния министър. Друга антикризисна мярка са масовите съкращения.
Догодина ще бъдат освободени 2000 души, като с пенсионерите и съкратените, заради по-малкото влакове, ще достигнат 2500. Силно недоволни от решението на ръководството, синдикатите се събират на спешно заседание през почивните дни, за да решат ще има ли стачка в железниците.
Крути мерки в БДЖ. 2000 души ще трябва да решат дали да приемат 6 брутни заплати и да напуснат доброволно БДЖ или да се завъртят недоброволно в списъците за съкращенията чрез подбор. Втората процедура е по-дългата.
От ръководството на железницата се надяват до два месеца всичко да приключи и така да бъдат намалени годишните разходи с 22-23 млн. лева.
Йордан Недев, изп. директор на БДЖ:
"Други 22 млн. лева ще бъдат спестени от свиването на броя на влаковете. Със 150 влака по-малко ще се движат в страната от 1 декември, като линии няма да бъдат закривани, а само ще се разреди честотата на машините."
Владимир Владимиров, председател на Борда на директорите в Холдинг БДЖ:
"Ръководството на БДЖ разчита на по-високи приходи - 2,5 млн. лева на година в резултат на по-високи цени. Средно с 9 и 15 на сто се увеличават пътническите билети. Влаковите билети са по-евтини от автобусните и за последен път увеличение е правено на 1 юли 2008 г."
Целта на днес огласените мерки е през следващата година и двете дружества в БДЖ - за пътнически и товарни превози, да не са на загуба.