От две седмици няма разрешителни за международен превоз на български ТИР-ове за Русия. Камионите на превозвачите стоят по гаражи и паркинги в района на Дунав мост очаквайки да тръгнат на път. Шофьори коментираха, че спедиторска фирма вчера им обещала да осигури необходимите документи, но още не са ги получили. Заради кризата с разрешителните се очаква министърът на транспорта Ивайло Московски да се срещне с руския си колега.
От две седмици няма разрешителни за международен превоз на български ТИР-ове за Русия. Камионите на превозвачите стоят по гаражи и паркинги в района на Дунав мост очаквайки да тръгнат на път. Шофьори коментираха, че спедиторска фирма вчера им обещала да осигури необходимите документи, но още не са ги получили. Заради кризата с разрешителните се очаква министърът на транспорта Ивайло Московски да се срещне с руския си колега.
По силата на стара спогодба между България и Русия на превозвачите у нас от транспортното министерство се отпускат 10 хиляди еднократни разрешителни годишно. Тъй като те се изчерпали, били предоговорени още 2000, но и те свършили. А това е единственият начин да се превозват легално стоки до Русия.
Ивайло Райков - шофьор:
- Стоим, натоварени сме, кога ще тръгнем, кога ще стане, никой не ни казва.
Лъчезар Минев - спедитор:
- Засегнати са преди всичко малките фирми, хората има да плащат лизинг, заеми, ще фалират...
От превозвачески фирми казаха, че вече се говори за "търговия на черно" с разрешителни като сумата достига до 1400 долара.
Лъчезар Петров:
- Имаме информация, че бройките са взети от СОМАТ.
От Автомобилната администрация проверяват дали раздадените разрешителни са били усвоени правилно. От друга страна шофьори казаха, че липсата на разрешителни за превоз на товари до Украйна засяга предимно ТИР-овете, които нямат необходимия евросертификат, свързан с екологични изисквания.