Намаляване на влаковете и скок в цените на жп-билетите - това е крайнатамярка, която от БДЖ предприемат за излизане от финансовата криза. Товаедва ли ще вдигне фирмата на крака, но със сигурност ще рефлектиранегативно върху хората, категорични са и пътници, и железничари.
Намаляване на влаковете и скок в цените на жп-билетите - това е крайната
мярка, която от БДЖ предприемат за излизане от финансовата криза. Това
едва ли ще вдигне фирмата на крака, но със сигурност ще рефлектира
негативно върху хората, категорични са и пътници, и железничари.
Семейство Яна и Дико Нешкови пътуват от Видин до Горна Оряховица. С
намалението за пенсионери могат да си позволят веднъж в годината да отделят 17 лева за билети, за да гостуват на роднини. Предпочитат влака, защото е бърз и евтин.
Дико Нешков: - Хубаво да увеличат цените на билетите, но да увеличат и пенсиите.
На жп-възел Мездра в очакване на влакове за 4 посоки се събират хиляди пътници. Разделени са обаче в мненията си за реформите в БДЖ:
- Както виждате поне 200 човека има тук, които чакат влакове за Русе,
Варна, София. Аз не знам кой друг транспорт може да поеме този голям
пътникопоток, ако се преструктурира, редуцира или закрие нещо.
- Може би ще трябва някои да се закрият и да се оптимизират другите линии,
така не може да продължава железницата повече.
- От Червен бряг до тука 3-ма души имаше във влака. Има ли файда железницата от такива влакове? Няма. Да се закрият.
За железничарите причината за реформите е повече от ясна. Бившият
машинист Емил Недков, които бил съкратен от БДЖ преди 8 години, казва, че
оттогава е в сивата икономика.
Емил Недков, бивш локомотивен машинист: - Навремето, за да се пренасочи пътникопотока към новосъздадените превозвачески фирми на този и
онзи. Тогава беше началото, сега берем плодовете.
Веселин Матеев, ръководител движение, гара Мездра : - Много хора
ще предпочетат друг транспорт.
За съкращенията обаче всички са на едно мнение - този път да си отидат повече чиновници.