Преди първия сняг специализирани екипи от алпинисти щурмуват отвесните скали в Искърския пролом, за да предпазят влаковете от падащи камъни и дървета.
Преди първия сняг специализирани екипи от алпинисти щурмуват отвесните скали в Искърския пролом, за да предпазят влаковете от падащи камъни и дървета.
Според специалистите всеки лев, вложен за профилактика на рисковата железопътна линия, ще спести стократно по-големи разходи за възстановяване на щетите от свлачища и природни бедствия и ще повиши сигурността на пътуващите.
Стръмните напукани канари, обрасли с дървета на недостъпни места са обичаен пейзаж по линията София - Мездра. Затова по време на зимните бури и обилни валежи често се стига до срутване на големи камъни по железния път.
Евгени Цветанов, алпинист: - Има нужда да се обезопасят трудно достъпните места над линията, които застрашават влаковете. Опитваме се да предпазим да не падат камъни от ронливите скали.
Обрудвани с лостове и моторни резачки, алпинистите вече са обходили най-опасните участъци между гарите Бов и Лакатник, а сега продължават да почистват надвисналите камъни и дървета към гара Мездра.
Петко Николаев, НКЖИ: - Дърветата може да паднат и да скъсат контактната жица и влакът спира. Камъните са големи, виждате нагоре какво е свлачище, като паднат на линията е опасно - за влака, за пътниците.
Есенната профилактика в Искърското дефиле включва укрепване на 18 хиляди квадратни метра каменопади и монтиране на 10 декара предпазни железни мрежи върху тях, уточниха от Националната компания „Железопътна инфраструктура".