На прага на зимния сезон Комисията за защита на потребители започна масирани проверки по зимните курорни. Най-честите нарушения, които установяват инспекторите са липса, или неточна категоризация, несъответствия в карт-менютата и заблуждаващи надписи за вида и категоризацията на туристическия обект.
На прага на зимния сезон Комисията за защита на потребители започна масирани проверки по зимните курорни. Най-честите нарушения, които установяват инспекторите са липса, или неточна категоризация, несъответствия в карт-менютата и заблуждаващи надписи за вида и категоризацията на туристическия обект.
Месец преди откриването на зимния сезон, Боровец е забулен от мъгла, температурите вече са под нулата, а усещането, че тук ще дойдат скиори и туристи е скрито в светлините зад прозорците.
Повечето заведения на Боровец след като разбраха, че има проверка, заключиха вратите.Тук виждаме, че пише "отворено" и ще влезем.
Но и тук бързат да се застраховат, че не работят. Според табелка, поставена на входа, обектът е категория 1 звезда. Оказва се обаче, че няма документ, който да удостовери това.
Истатко Томов - Началник сектор в Гл.Дирекция "Контрол на пазара" към Комисия за защита на потребителите:
- Ако липсват такива удостоверения за определена категория от съответния категоризиращ орган, той не би трябвало да осъществява дейността.
Проверяващите се натъкват и на други несъответствия, като например какъв точно тип е заведението.
Истатко Томов - Началник сектор в Гл.Дирекция "Контрол на пазара" към Комисия за защита на потребителите:
- Тука пише ресторант, отвън бистро, а на фискалния бон ресторант. Последно какво?
Всичко това заблуждава потребителя, обясняват проверяващите.
В други заведения хитринките са в карт-менюто - няма яснота за какъв грамаж е цената. Всъщност българите сме свикнали, че в сезона на почивки, цените хвърчят нагоре. От Комисията за защита на потребителите казаха, че масираните проверки в заведенията за хранене, хотелите, хижите в зимните курорти продължават.