ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

СЕМ с анализ за предизборната кампания

bnt avatar logo от Вера Александрова
A+ A-
Чете се за: 01:11 мин.
У нас

Председателят на СЕМ Георги Лозанов настоява по време на предизборнакампания в електронните медии ясно да се разграничи платената политическата реклама от журналистиката. Той смята, че тези промени трябва да станат част от Закона за радио и телевизия още преди следващите парламентарни избори. СЕМ представи днес анализ за отминалата предизборна кампания, който включва работата на 35 електронни медии в столицата и страната. Един от изводите е, че търговските медии, за разлика от обществените, са имали по-голяма свобода в предизборната кампания, осигурена от законодателя.

сем анализ предизборната кампания

Председателят на СЕМ Георги Лозанов настоява по време на предизборна
кампания в електронните медии ясно да се разграничи платената политическата реклама от журналистиката. Той смята, че тези промени трябва да станат част от Закона за радио и телевизия още преди следващите парламентарни избори. СЕМ представи днес анализ за отминалата предизборна кампания, който включва работата на 35 електронни медии в столицата и страната. Един от изводите е, че търговските медии, за разлика от обществените, са имали по-голяма свобода в предизборната кампания, осигурена от законодателя.

Отминалата предизборна кампания в електронните медии впечатлява с
количеството, но пък е еднообразна, без дискусии и директен сблъсък между кандидатите, показва анализът на СЕМ. Клиповете и хрониките са били предпочитаните форми, за сметка на дискусиите и диспутите - но това е така не по вина на медиите, а заради предпочитанията на политиците. Най-широко отразени са били кандидатите на ГЕРБ, БСП, Атака, РЗС.

Румян Петров - директор на дирекция "Мониторинт", СЕМ: - Вярвам ще се съгласите, че не предизвиква особени възражения констатацията, че заложеното в закона купуване на ефирно време само о себе си е предпоставка достъпът до медиите да е неравностоен.

Кампанията е изиграла роля само за твърдия паритен електорат, според СЕМ, но не е помогнала докрай на колебаещите се да направят своя информиран избор. Плюсовете на кампанията - медиите не позволиха на станат арена на компроматни войни и черен пи ар. Най-важният извод за Георги Лозанов обаче е, че трябва да се въведат законови промени, които ясно да разграничат политическата реклама от журналистиката. Той е убеден, че пазарният механизъм води до лоши практики. Приема за нормално част от кампанията да е платена политическа реклама, но настоява другата част задължително да е свободна, безплатна, резултат от активната роля на журналистиката.

Георги Лозанов - председател на СЕМ: - Защото няма причина точно в
кампанията, когато е най-важна ролята на журналистиката, тя фактически да бъде до голяма степен изключена. Това е особено важно за обществените медии, защото точно обществените медии имат най-голям ангажимент в това отношение, пък те имат най-малко средства за това.

Лозанов настоява в закона да се дефинира що е то политическа реклама, както и ясно да определи времето и мястото за нея.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?