Председателят на СЕМ Георги Лозанов настоява по време на предизборнакампания в електронните медии ясно да се разграничи платената политическата реклама от журналистиката. Той смята, че тези промени трябва да станат част от Закона за радио и телевизия още преди следващите парламентарни избори. СЕМ представи днес анализ за отминалата предизборна кампания, който включва работата на 35 електронни медии в столицата и страната. Един от изводите е, че търговските медии, за разлика от обществените, са имали по-голяма свобода в предизборната кампания, осигурена от законодателя.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов настоява по време на предизборна
кампания в електронните медии ясно да се разграничи платената политическата реклама от журналистиката. Той смята, че тези промени трябва да станат част от Закона за радио и телевизия още преди следващите парламентарни избори. СЕМ представи днес анализ за отминалата предизборна кампания, който включва работата на 35 електронни медии в столицата и страната. Един от изводите е, че търговските медии, за разлика от обществените, са имали по-голяма свобода в предизборната кампания, осигурена от законодателя.
Отминалата предизборна кампания в електронните медии впечатлява с
количеството, но пък е еднообразна, без дискусии и директен сблъсък между кандидатите, показва анализът на СЕМ. Клиповете и хрониките са били предпочитаните форми, за сметка на дискусиите и диспутите - но това е така не по вина на медиите, а заради предпочитанията на политиците. Най-широко отразени са били кандидатите на ГЕРБ, БСП, Атака, РЗС.
Румян Петров - директор на дирекция "Мониторинт", СЕМ: - Вярвам ще се съгласите, че не предизвиква особени възражения констатацията, че заложеното в закона купуване на ефирно време само о себе си е предпоставка достъпът до медиите да е неравностоен.
Кампанията е изиграла роля само за твърдия паритен електорат, според СЕМ, но не е помогнала докрай на колебаещите се да направят своя информиран избор. Плюсовете на кампанията - медиите не позволиха на станат арена на компроматни войни и черен пи ар. Най-важният извод за Георги Лозанов обаче е, че трябва да се въведат законови промени, които ясно да разграничат политическата реклама от журналистиката. Той е убеден, че пазарният механизъм води до лоши практики. Приема за нормално част от кампанията да е платена политическа реклама, но настоява другата част задължително да е свободна, безплатна, резултат от активната роля на журналистиката.
Георги Лозанов - председател на СЕМ: - Защото няма причина точно в
кампанията, когато е най-важна ролята на журналистиката, тя фактически да бъде до голяма степен изключена. Това е особено важно за обществените медии, защото точно обществените медии имат най-голям ангажимент в това отношение, пък те имат най-малко средства за това.
Лозанов настоява в закона да се дефинира що е то политическа реклама, както и ясно да определи времето и мястото за нея.
Споделен празник: Читалище отвори врати, събирайки самотни хора на Бъдни вечер
Ситен снеговалеж и гъста мъгла затрудняват движението през прохода "Шипка"