Стачката в железниците продължава втори ден, втори ден няма ипреговори между ръководството на БДЖ и синдикатите. Нещо повече - позициите между работодатели и синдикати се втвърдяват все повече.Ръководството на железопътния холдинг обяви, че внася иск в съда за незаконност на стачката. Изпълнителният директор Йордан Недев обясни, че ако съдът обяви стачката за незаконна, от стачкуващите ще се търси персонална, имуществена и дисциплинарна отговорност.Синдикатите пък предупредиха, че трябва да започнат спешни преговори, защото хората ставали гневни и можело да се радикализират.
Стачката в железниците продължава втори ден, втори ден няма и
преговори между ръководството на БДЖ и синдикатите. Нещо повече - позициите между работодатели и синдикати се втвърдяват все повече.
Ръководството на железопътния холдинг обяви, че внася иск в съда за незаконност на стачката. Изпълнителният директор Йордан Недев обясни, че ако съдът обяви стачката за незаконна, от стачкуващите ще се търси персонална, имуществена и дисциплинарна отговорност.
Синдикатите пък предупредиха, че трябва да започнат спешни преговори, защото хората ставали гневни и можело да се радикализират.
От ръководството на БДЖ предупредиха, че ако стачката продължи 10-14
дни, може да се стигне до траен отлив на пътници. Тогава вместо да си
тръгнат 2000 души от компанията, ще се наложи 5000 да напуснат, защото
влаковете ще се изпразнят.
Шефът на директорския борд повтори тезата си, че това не е стачка на
работниците, а на синдикатите и затова тя няма кауза.
Днес стана ясно, че единствено допустимият компромис да се седне на
масата на преговорите е синдикатите да предложат свой план за
оздравяване на БДЖ, по-добър от мерките на мениджърския екип. При това
с конкретни разчети за периода 2011-2016-та година.
И други поискаха план с точни цифри, но затова как да се разплащат
задълженията. Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че 4-те
банки по облигационния заем са изискали такъв график да им се представи до края на този месец. До дни започват и спешни разговори в Германия за необслужваните задължения по кредита за мотрисите Сименс.
Стачката трябва да приключи колкото се може по-бързо, защото черният
сценарий кредиторите да си поискат всичко и бързо може да се случи във
всеки един момент, подчертаха днес от мениджърския екип.
Вижте във видеофайла обобщение на репортера на "По света и у нас" Весела Смилец на случилото се през втория стачен ден, както и мненията на на Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ, на Валентин Никифоров, вицепрезидент на КНСБ.
Около 26 000 лева дариха служителите на НСО за каузата на "Българската Коледа"
Димитър Манолов: Влизаме в еврото без редовен бюджет – това не е развитие, а застой
Проф. Тодор Кантарджиев предупреждава: Грипът вече се разпространява епидемично у нас