Железничарската стачка продължава. В седмия й ден работодатели и синдикати седнаха на масата на преговорите, спориха дълго, но така и не се разбраха. Разговорите продължават утре. Днес от стачните комитети поискаха ръководството да оттегли исковете си от съда за незаконност на стачката, но получиха отказ. От утре от разписанието на БДЖ отпадат нови 36 влака. Мярката е част от задължителните бързи действия за реформиране на железницата. Общо 138 влака трябва да бъдат съкратени.
Железничарската стачка продължава. В седмия й ден работодатели и синдикати седнаха на масата на преговорите, спориха дълго, но така и не се разбраха. Разговорите продължават утре. Днес от стачните комитети поискаха ръководството да оттегли исковете си от съда за незаконност на стачката, но получиха отказ. От утре от разписанието на БДЖ отпадат нови 36 влака. Мярката е част от задължителните бързи действия за реформиране на железницата. Общо 138 влака трябва да бъдат съкратени
На няколко пъти представители на стачните комитети по места ставаха,
взаимните прекъсвания бяха непрекъснати. Взаимните упреци емоционални.
Тезите за основни неща - различни. Включително и на юристите от двете
страни.
Основната причина за стачката, според шефа на БДЖ, далеч не е неизпълнението на стачното споразумение, както твърдят синидикатите.
От ръководството признават забавяне на плащанията само по две от точките в този договор, другите условия не са нарушавани. Мнението на синдикатите е различно - правят се масови съкращения без съгласието на профсъюзите.
Дечко Гърков, председател на Синдиката на железничарите в Горна Оряховица: - Ето това е с дата, покажете го на медиите, пише - за масови уволнения.
Хората, които сега напускат, го правят доброволно срещу 6 брутни заплати, броят им вече е 789 и моментна ситуация на съкращения няма, казаха от ръководството. Сключването на нов Колективен трудов договор беше костеливият орех в днешните преговори. По текстовете му среща на позициите почти нямаше.
Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в "Холдинг БДЖ": - Това, което ни се предлага като КТД за 2011 г. е меко казано
неприемливо, то е до такава степен тъжно, че е смешно неприемливо. Защото нашите разчети показават с 40 млн. повече плащания към работниците и служителите при 12 хил. работници и служители.
Сравнението се прави спрямо задължителния минимален социален пакет. За
фирмата вече не били мислими дори социални плащания в размер на 12
млн., каквото е било положението през 2009 г.
Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в "Холдинг БДЖ": - Трябва от една страна да балансираме между това, което ни показват разчетите, от друга страна между това, което ни искат синдикатите.
Изглежда като мисията невъзможна. Не знам кой брои. В този случай
обществеността трябва да си каже думата просто - трябва да каже ясно иска ли железница в България или не иска железница в България.
И загубите от стачката, според ръководството,са по 100 хил. лева на ден от пътническите превози и по 20 хиляди допълнителни разходи, за да се изпълняват поетите поръчки за превоз на товари.