Докато стачките в БДЖ продължават, екип на "По света и у нас" се срещна със заместник-директора на Софийския метрополитен инженер Красимир Савов. Той уточни, че необходимостта от професионални кадри нарастава заедно с новото трасе на метрото. Това ще позволи дружеството да открие над 500 нови работни места. На тях могат да разчитат и освободените служители на железниците.
Докато стачките в БДЖ продължават, екип на "По света и у нас" се срещна със заместник-директора на Софийския метрополитен инженер Красимир Савов. Той уточни, че необходимостта от професионални кадри нарастава заедно с новото трасе на метрото. Това ще позволи дружеството да открие над 500 нови работни места. На тях могат да разчитат и освободените служители на железниците.
Уговорка между железниците и софийското метро да наемат освободени служители няма. Въпреки това от Метрополитена разчитат на по-добре подготвени кадри от железниците. Защото новите линии ще отворят много свободни позиции.
Иинж. Красимир Савов - зам.-директор "Метрополитен" ЕАД: - Около 500, 520 работни места. За огромното количество от тях могат да кандидатсват специалисти от БДЖ. Ние и досега ползваме техни кадри. В този смисъл БДЖ имат преимущество при кандидатстване на равни други начала с другите кандидати.
Въпреки високите шансове, от новите работни места, по всяка вероятност, ще се възползват само онези, които живеят в близост до столицата.
Инж. Красимир Савов - зам.-директор "Метрополитен" ЕАД: - Най-много работни места ще бъдат открити в депо Обеля, където се намират машинисти, механици, шлосери.
Възрастово ограничение няма, уточни зам.-директорът. Позициите, за които могат да кандидатстват бивши служители на железниците, ще бъдат поетапно разкрити в следващите 9 месеца в 6 различни направления.
Инж. Красимир Савов - зам.-директор "Метрополитен" ЕАД: - Специалисти по геодезия, маршайдерство, железен път и инженерни съоръжения.
И тази година Метрополитенът отчита ръст в печалбите, което позволява да бъдат разкрити допълнителни работни места. А бъдещите служители да разчитат на конкуретна заплата.
Инж. Красимир Савов - зам.-директор "Метрополитен" ЕАД: - По хиляда, хиляда и сто лева, говоря за пари, които получава машинистът.
А ръководството на Метрополитена плаща навреме, твърди инженер Савов.