ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Проверка на БНТ: Колко сме склонни да похарчим за подаръци?
Чете се за: 02:25 мин.
Външният министър: Не можем да оставим държавата на пауза
Чете се за: 03:02 мин.
Полицаи от Кюстендил разбиха престъпна група за...
Чете се за: 01:15 мин.
Мръсен въздух в София: И днес в градския транспорт се...
Чете се за: 00:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

13-ти ден от стачката в БДЖ

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:36 мин.
Икономика

Раздвижване в буксуващите преговори за прекратяване на стачката в железницата. В 13-тия ден от стачката със съдействието на транспортния министър Ивайло Московски утре преговорите между работодатели и синдикати в БДЖ се възобновяват.

ден стачката бдж

Раздвижване в буксуващите преговори за прекратяване на стачката в железницата. В 13-тия ден от стачката със съдействието на транспортния министър Ивайло Московски утре преговорите между работодатели и синдикати в БДЖ се възобновяват.

Разривът между мениджърския екип и стачния комитет настъпи в неделя заради несъгласия по текстовете, които уреждат синдикалната защита на работниците при съкращения и орязват социалните доплащания.

От дружеството за пътнически превози в БДЖ се канят да спрат движението на всички влакове в часовете за стачка, заради значителните финансови загуби и обективната невъзможност да се изпълнява графикът.

Ако това стане, от синдикатите заплашват, че внасят в съда иск за упражняване на пълен локаут. Утре пък ще се гледат исковете на ръководството в БДЖ за законност на стачката.

В утрешната сряда се започва с онова, което беше договорено през миналия петък. Предложения на вече предложеното с база колективен трудов договор от 2009 г. Развързани ръце, за да продължат с реформите, за това ще настоява мениджърският екип.

Владимир Владимиров, предс. на Съвета на директорите в "Холдинг БДЖ":
"Трябва някои привилегии чисто синдикални да бъдат намалени и също така да влезе в сила бонусна система, разработена съвместно със синдикатите."

След днешната среща министър Ивайло Московски продължава да мисли по темата кой ще плати 15-те млн. евро до края на годината, за да не се наложи да връщаме 25-те мотриси на Германия. За утрешните преговори той се показа като умерен оптимист.

Ивайло Московски, министър на транспорта:
"Чрез разместване и вътрешно-компенсаторни механизми дружеството ще се наложи да осигури тези социални елементи, които са необходими на работниците, в никакъв случай обаче държавата няма да налива допълнителни средства в дружеството.

Петър Бунев: "Средната заплата е като пиле със зеле 750 лв. - средна брутна заплата, ако говорим за нетна, тя отива на 500-600 лв.

Допълнителните заплащания запазват ли се за нощен труд и други? - До 1 юни се запазват, след това в тази бонусна система ще формираме фонд точно от тези допълнителни плащания, но не сме уточнили кои ще бъдат, това ще бъде на експертно ниво."

Не трябва да се пипа размерът на процента за клас прослужено време, нито да се намалява цената за нощния труд и пропътуваните километри, уточниха от "Подкрепа".

Розен Зарков, Федерация на транспортните работници - КТ "Подкрепа":
"Утре стачката продължава и не искам да се спекулира с дати. Стачката продължава дотогава докато обединените стачни комитети на КНСБ и КТ "Подкрепа" не кажат "стоп!"."

Синдикатите искат да започне обсъждане и за определените да отпаднат от зимното разписание 138 влака, като непечеливши, според ръководството на БДЖ.

"Значи всичко започва отначало, така ли? - То никога не е спирало, ние до момента само си го говорим и нищо."

Днес от гара Пловдив потегли единствено международният влак от Истанбул за Белград. На гарата във Враца все още има пътници - ученици и студенти, за които жп транспортът остава предпочитан като най-евтин.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?