Стачката в БДЖ продължава. След близо 6-часови преговори между ръководството и синдикатите до подписване на споразумение и днес не се стигна. Въпреки сближаването на позициите, въпросът със социалните плащания на служителите остава отворен. Това, което беше договорено е съкращения да има при намаляване обема на работата, като те ще стават само с частично участие на синдикатите.
Стачката в БДЖ продължава. След близо 6-часови преговори между ръководството и синдикатите до подписване на споразумение и днес не се стигна. Въпреки сближаването на позициите, въпросът със социалните плащания на служителите остава отворен. Това, което беше договорено е съкращения да има при намаляване обема на работата, като те ще стават само с частично участие на синдикатите.
Конструктивните, според ръководството на БДЖ, преговори са приключили с изчистването на дребни детайли според синдикатите. Въпреки съгласието от юни догодина да се въведе система за допълнителни плащания според заслугите на служителите в БДЖ, парите на железничарите останаха спорен въпрос.
Петър Бунев - синдикат на железничарите към КНСБ: - Доста неща от техните предложения приехме, когато трябваше те да приемат нещо, не приеха. те се върнаха с контрапредложение да, но да свалим отпуските и
социалните плащания, което ние към момента не можем да поемем
ангажимент, затова трябва да върнем обратната информация от хората и
утре в 15 часа да се върнем на преговорите.
Синдикатите настояват докато новата система влезе в сила, отпуските и социалните плащания на служителите да се определят според досегашния
колективен трудов договор. Работодателите обаче смятат, че годишният отпуск трябва да бъде намален от 22 на 20 дни, както е според Кодекса на труда. Освен това искат социалните плащания да са обвързани с финансовите резултати на дружеството.
Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ": - Тоест, ако е във фалит дружеството, някои социални плащания могат да ъдат правени само, ако дружеството има ресурса за това, ако няма,
няма как да поемем ангажимент в колективния трудов договор, че ще ги
плащаме и след това да не се случат.
Ръководството на БДЖ изчисли, че за миналата година от железницата към
синдикатите за членски внос са платени 770 хиляди лева. Те искат да се орежат привилегиите за синдкалните лидери в БДЖ като плащане на командировки в чужбина и стаж в железниците.
Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ: - Това, че те работят 10 години в синдиката без никаква продуктуивна дейност по отношение на железницата и това да им се брои като трудов стаж в желзеницата на нас не ни се струва уместно.
Загубите от началото на стачката в БДЖ към момента са около 2 млн.лева.