Ръководството на БДЖ реши днес да възстанови разписанието на 166 влака, които бяха спрени от движение в интервала от 8 до 16 часа заради финансовите загуби от продължителната стачка на работещите в железниците.
Ръководството на БДЖ реши днес да възстанови разписанието на 166 влака, които бяха спрени от движение в интервала от 8 до 16 часа заради финансовите загуби от продължителната стачка на работещите в железниците.
Очевидно краят на стачката наистина се вижда, защото нашата репортерска проверка показа, че положението по гарите се нормализира, а стачкуващи - почи няма.
Мълвата, че влаковете вече се движат по разписание, накара мнозина да дойдат до Централна гара и да се уверят лично в това.
И докато в чакалнята имаше някакво оживление, то по пероните беше пусто. Нямаше и следа от стачкуващи.
"Стачкувахте ли? - Разбира се! - Защо обаче сега няма стачкуващи вече? - Ами защото ги уплашиха! Тя администрацията в железницата е 25 хиляди, а тези, които работим, са 5! ... Московски да си ходи!"
В Пловдив 25 влака днес не потеглиха според разписанието си. Железничарите продължават стачката, макар и с оредели редици.
На гара Волуяк двама работници стачкуват. Те обаче отказаха да застанат пред камерата ни, за да обяснят до кога ще продължи гражданското им недоволство. Недововлството у гражданите обаче все повече растяло.
"Най-големият проблем е, че пътниците ще забравят скоро за влака като превозно средство. - Защо? - Защото се вижда един отлив. Празните чакални, празните коловози, неуредиците..."
До днес - 23-ия ден от обявяването на стачката, 1038 служители са приели да напуснат компанията срещу шест брутни работни заплати. Планът за модернизация на компанията предвижда да бъдат освободени 2000 души.