БДЖ ще осигури за Коледните и Новогодишни празници 250 допълнителни вагона, което означава 20 хиляди места повече. Нито един от 138-те непечеливши влака обаче няма да бъде върнат отново в разписанието, въпреки постъпилите от общините молби.
БДЖ ще осигури за Коледните и Новогодишни празници 250 допълнителни вагона, което означава 20 хиляди места повече. Нито един от 138-те непечеливши влака обаче няма да бъде върнат отново в разписанието, въпреки постъпилите от общините молби.
От 1 януари цените на билетите за пътническите влакове ще се увеличат средно с 9 процента. Така че, който заминава за празниците с една сума, ще трябва да има и някой лев повече, за да се върне.
Днес в почетни клиенти на българската железница бяха произведени двама от най-редовните пътници. А може би най-търпеливите. Юристът Марина Илиева получи едногодишна безплатна карта, с която ще продължи да пътува както досега ежедневно от Пловдив до София и обратно, за да работи в столицата. Както е правила и по време на 24-дневната жп стачка.
Марина Илиева: "Всекидневно в часовете извън стачката. Беше трудно, но ние сме верни клиенти на БДЖ и останахме такива."
Петър Вутов: "За 2009 г. имах целогодишна карта, сега имам половин годишна. Радвам се затова, за което благодаря на управлението на БДЖ и съм на принципа, който не вижда влакно и руно да му дадеш пак няма да го види."
Разбра се, че търпеливият български жп клиент очаква да пътува по-бързо и по-чисто. Засега той все още може да се надява, че германските електрически мотриси остават у нас.
И че, от март до септември догодина в българските композиции ще се включват постепенно 30 нови турски спални вагона. Клиентите на БДЖ могат да бъдат убедени в едно, обещаха от ръководството, че през 2012-та няма да пътуват на черно без билет.
Йордан Недев, изп. директор на "Холдинг БДЖ": "Със сигурност този проект за спиране на безплатните пътувания с БДЖ ще е във фокуса на пътнически превози за 2012 г. Това ще е най-голямата битка, ще се борим безкомпромисно с това нещо. Защото всичко друго е да пуснеш питомното и да гониш дивото."
В случай на кризисни ситуации в общ икономически план и при отлив на клиенти, от БДЖ си запазват правото да съкращават още влакове.