Един ден след катастрофата капитанът на "Коста Конкордия" споделил с приятел, че член на ръководството на компанията е оказвал натиск върху него, за да плава близо до брега. При определяне на курса на кораба той е следвал указанията на ръководителя, който му е казвал откъде да минава.
Един ден след катастрофата капитанът на "Коста Конкордия" споделил с приятел, че член на ръководството на компанията е оказвал натиск върху него, за да плава близо до брега. При определяне на курса на кораба той е следвал указанията на ръководителя, който му е казвал откъде да минава.
Това личало от записи на разговорите на капитана, направени от полицията. Скетино споделил, че на негово място друг не би склонил да мине оттам. Също така той заявил, че действията на ръководството са целили да го "натопят" и добавил, че не е виждал скалите на своите уреди. По негови думи в момента, в който се е блъснал в скалите, е мислел, че се намира на поне 450 метра тях. Скетино обвинява ръководството на компанията за положението, в което се намира и че "са го докарали дотам, че той да плаща за всичко". Засега Скетино и старшият помощник Чиро Амброзио са единствените привлечени под отговорност, а капитанът е под домашен арест от 17 януари.