Жители на пловдивския квартал „Захарна фабрика” разградиха разделителната ограда на бул. "България". Те обясниха, че са го направили, защото мантинелата затруднявала достъпа им до пешеходната пътека. Конфликтът между пловдивчани и общината за „зебрата” е от 2005 година. Общината затваря пътеката, хората махат оградата и пак преминават.
Жители на пловдивския квартал „Захарна фабрика” разградиха
разделителната ограда на бул. "България". Те обясниха, че са го направили, защото мантинелата затруднявала достъпа им до пешеходната пътека. Конфликтът между пловдивчани и общината за „зебрата” е от 2005 година. Общината затваря пътеката, хората махат оградата и пак преминават.
Според общината на това място по план няма пешеходна пътека, затова е поставена ограда. Странно защо обаче пътната маркировка за пешеходна пътека тип зебра си стои на платното. Неизвестни засега жители на квартала обаче отново са премахнали паното, за да минават.
Пешеходци:
- Махнато е, има спирка отсреща, работи спирката, тая спирка
работи и ние отиваме да се качиме.
- Тук няма подлез, няма откъде да минаваме.
- Александър Държиков - зам.-кмет по транспорта:
- Щом са ги премахнали пак, явно пак ще ги възстановим и трябва да се вземат някакви мерки и вече със сигнализиране на институциите, които имат право да вземат и по-драстични мерки.
Хората смятат, че губят много време, ако трябва да преминават на близкия светофар.
Пешеходец:
- Трябва половин спирка да ходим пеш до светофара, който се намира там и да се връщаш обратно, за да хванеш на спирката рейс или да ходиш до другата спирка.
Александър Държиков:
- Ние не сме във война с тази група граждани, но наистина точното разстояние от пътеката до пешеходната пътека на светофара е точно 117 метра, ако иска някой да го измери.
Заместник-кметът е категорично против пътеката, защото е много опасно за пешеходците и не смята да отстъпва пред техния натиск.