Хора с увреждания пропътуваха пътя от морето до София при температури над 50 градуса в купето. Най-абсурдното е, че в целия влак охладителната система е работела, с изключение на вагона, предназначен за инвалиди. Наш екип посрещна късно снощи изтормозените пътници от Слънчев бряг.
Минути след 11 снощи на Централна гара София пристига поредният влак от морето. Часове преди това възмутени пътници потърсиха БНТ, за да разкажат как се пътува в купе за хора за увреждания.
Даниела Илиева - майка:
- Просто елате да видите за какво става въпрос. Транспортират от Бургас до София хора с увреждания! Ние здравите щяхме да припаднем, какво да говорим за хората, които са болни.
Не може в купето да е 50 градуса, навън да е 40. Ние забравихме, че сме били на почивка след това пътуване.
Тези жени пътуват с децата си, които страдат от различни заболявания. Синът на Веска Събева е с епилепсия. Заради непоносимата жега в купето получава 3 пристъпа само за час.
Веска Събева - майка:
- Това не е възможно в една европейска държава. Да пътуват хора с увреждания. Дали са здрави хора или хора с увреждания - няма никакво значение.
Още по-шокиращо е, че купето във влака се води в първа класа. И удоволствието да се пътува в него струва 13 лева по-скъпо.
Пътник:
- Не знам защо трябваше да доплащам разликата между втора и първа класа. Това не може да бъде първа класа! Вагоните във втора класа бяха много по-удобни отколкото в първа.
Опитахме се да разберем защо в най-горещия месец от годината единствено вагонът за инвалиди е без охладителна система.
Георги Иванов - съуправител "Пътнически превози", БДЖ:
- Така е производството. БДЖ "Пътнически превози" разполага само с 25 климатизирани вагона. За съжаление само единият вагон, който е пътувал в състава, не е климатизиран - това е вагон тип инвалиден, който имаме възможност да превозваме хора с увреждания.
Разбрахме още, че нито един вагон първа класа няма климатична инсталация. А вагоните за хора с увреждания са едва 3. Така завършва едно кошмарно пътуване на хора, които с нищо не са го заслужили. Обясниха ни още, че вагоните за инвалиди ще продължат да са все така убийствено горещи. И, разбира се, първа класа.