Телевизионните реклами да бъдат с намален и поставен в нормални граници звук. Такава законодателна промяна са направили от СЕМ към депутатите. Очаква се промяната в Закона за радиото и телевизията да бъде гласувана през есента. А ако се питате защо чувате рекламите по-силно, трябва да знаете, че в теелевизиите ги получаваме от рекламните къщи със стандартно ниво. То винаги е в нормите, но силата на звука на рекламите в повечето случаи е в горната част на обхвата, за да привлече вниманието на зрителите. Друг похват за тази цел на рекламните къщи е и "надуването" на честотния спектър.
Въпреки неистовото ни желание да водим диалог с телевизора, не може да се отрече, че рекламните блокове ни надвикват.
Доц. Георги Лозанов, председател на Съвета за електронни медии:
- Имаме много жалби и много оплаквания от много зрители, особено от по-възрастното поколение, за които това е по-болезнено.
Вярвате или не, никой няма интерес от влудяващо силните реклами. Вместо да привлича вниманието на потенциални купувачи, шокиращият звук ни кара не да си купим точно този шампоан или прах за пране, а просто да сменим канала.
София Пенева, член на Асоциацията на рекламните агенции:
- Не желаем да дразним потребителите, ние подаваме рекламите спрямо изискванията на конкретните медии, които те са ни дали.
А медиите определено не искат да дразнят аудиоторията си, най-малкото защото губят пари от това. Телевизиите у нас имат почти изцяло изравнени технически изисквания относно звука на рекламата. Защо тогава...
Субективното ни усещане за силата на звука зависи както от това кой гледа, така и от програмата, която рекламите прекъсват. Затова и Европейският парламент не се наема да сграбчи дистанционното и да наложи общи правила.
София Пенева, член на Асоциацията на рекламните агенции:
- Вярваме, че начинът , по който това би трябвало да се случи, е именно чрез саморегулация.
Доц. Георги Лозанов, председател на Съвета за електронни медии:
- Съветът за електронни медии се свърза с експерти - и с български, и с чужди, видяхме в това отношение и чужд опит и мисля, че можем да дадем един пример за известна регламентация.
Все още не е ясно при какви децибели ще преминат консултациите между засегнатите страни. Това, на което можем да се надяваме, е разумът да надвика всички.