В разгара на летните намаления витрините в София са пълни с примамливи предложения. Почти всички магазини привличат клиенти с атрактивни оферти за намаления стигащи до 70%. Започнаха ли и в България истинските разпродажби или зад намаленията се крият уловки?
Макар и все още далеч от мащабите на разпродажбите в западна Европа и Съединените щати, намаленията у нас също стават все по-примамливи.
Анкета:
БНТ:
- Смятате ли, че са реални намаленията, които са обявени, например от 120 на 20?
- Не, не смятам, че са реални, аз смятам, че първоначалните цени не са реални и сега може би се доближават до реалните.
- Според мен пишат някаква цена - задраскват я и пишат някаква супер ниска цена и ти си мислиш - е, това са супер скъпи обувки, сега колко са намалени.
Съветът, за да сме сигурни в покупката си, е прост - да не се хвърляме на първия магазин и да не разчитаме само на обявения процент намаление.
Богомил Николов - Асоциация "Активни потребители":
- Ако си харесате продукт, който е солидно намален, твърде вероятно е с една половинчасова обиколка по търговската улица да намерим същия артикул в още 2-3 магазина и сравнявайки абсолютната стойност на тези цени - ще вземем най-доброто решение.
У нас разпродажбите набират скорост, но все още са далеч от мащабните кампании в чужбина, които привличат опашки от тъмни зори. А основната причина е, че пазарът е малък, търговците зареждат малко и затова по-скъпа стока, а потреблението е свито заради ниските доходи. Така или иначе обаче промоциите стават все по-популярни.
Момчил - продавач на плодове и зеленчуци:
- При мен непрекъснато има разпродажби. Вечер след седем - аз не съм търговска верига, нито един хладилник - нямам. Всяка сутрин свежа стока.
БНТ:
- А вечер какви са намаленията?
Момчил:
- Зависи - според човека, как изглежда, какъв му е портфейлът.
Оказва се, че българинът става все по-грамотен портебител, а жалбите особено покрай разпродажби, вече са рядкост.