Нивото на река Дунав продължава да пада, при Русе то достигна 25 сантиметра. Прогнозата е до неделя водният стълб да стигне кота „нула". Корабоплаването продъдължава да е силно затруднено. Загубите за корабособствениците вече са за хиляди левове.
Нивото на река Дунав продължава да пада, при Русе то достигна 25 сантиметра. Прогнозата е до неделя водният стълб да стигне кота „нула". Корабоплаването продъдължава да е силно затруднено. Загубите за корабособствениците вече са за хиляди левове.
Заради ниските води се налага плавателните съдовете да пътуват с по-малко товар, за да могат да преминат през плитчините. От друга страна и предвижването става по-бавно, което води до 6-7 пъти по-големи разходи.
Иван Иванов - зам.-директор на дирекция „Експлоатация на флота" към БРП: "Един кораб с 6 съда от Русе до Свищов пътува 10 часа при нормални води. Сега имаме един кораб, който тръгна в неделя и вчера пристигна в Свищов... Корабът трябваше да продължи за Видин, но засега ще остане там, докато се подобрят условията за пътуване."
Прогнозата обаче не е оптимистична. Освен сушата проблеми създава и лошата навигация. Както и липсата на контрол.
Иван Иванов - зам.-директор на дирекция „Експлоатация на флота" към БРП: "За да пътуват нормално корабите, трябва да има определена дълбочина. И тези, които не могат да минат, да не бъдат допускани да преминават. Защото всяко едно преминаване на кораб с по-голямо газене води до разваляне на фарватера."
Моряците казват, че най-трудно са плава в българския участък на реката. Една от възможните стъпки това да се промени е да се направят шлюзове, както в другите държави. Преди години е имало такава идея, даже е започнало строителството, но нещата са спрели до там. И от години вече нищо не се прави.