БДЖ промени разписанията на 45 влака от днес. Част от тях вече се движат с допълнителни композиции, други спират на повече гари, а трети - имат удължени маршрути. В движение тръгнаха и допълнителни влакове.
БДЖ промени разписанията на 45 влака от днес. Част от тях вече се движат с допълнителни композиции, други спират на повече гари, а трети - имат удължени маршрути. В движение тръгнаха и допълнителни влакове.
Още два влака пътуват от днес между Пловдив и Асеновград - те ще се движат само в работни дни, в сутрешните часове. Също сутрин, допълнителни композиции са пуснати между Враца и Червен бряг, Шумен и Попово. Само следобед ще има и два нови влака между Горна Оряховица и Плачковци. Една от най-сериозните промени засяга обаче гара "Генерал Тодоров" - предвидени са още 13 пътнически влака. Там през декември се стигна до недоволство.
Димитър Костадинов - директор "Маркетинг" - БДЖ "Пътнически превози":
- Единствено допълнителен подвижен състав сме пуснали Генерал Тодоров - Петрич - Кулата, където имаше социално напрежение. Като се надавяме, че така ще удовлетворим желанието на по-голяма част от клиентите.
Удобството за пътниците обаче ще бъде съпътствано с по-чести проверки и стриктен контрол, обещават от БДЖ.
Димитър Костадинов - директор "Маркетинг" - БДЖ "Пътнически превози":
- Голяма част от тези влакове бяха с нулеви приходи, а се оказва, че не са празни откъм пътници, така че строго ще наблюдаваме за безбилетни пътници в дестнициите, в които сме пуснали допълнителни влакове.
Засега цените на билетите остават непроменени. Не е ясно кога транспротното министерство ще даде отговор на предложението на БДЖ за скок с 5 процента.
Димитър Костадинов - директор "Маркетинг" - БДЖ "Пътнически превози":
- До момента нямаме одобрение на нашето предложения. След одобрение имаме технологично време от 20-30 дни, за да го въведем в действие. За момента не може да стане по-скъпо, защото процентът увеличение е съобразен не само с разходите, но и с конкуренцията. Ние винаги сме се влияли да бъдем под автобусните превози - това е на границата на допустимите норми в сътношението железопътен и автобусен транспорт.
От БДЖ очакват новото разписание да им донесе добри финансови резултати в края на годината.