Ден преди крайния срок все още няма постъпили оферти по обществената поръчка за машини за гласуване, съобщават от ЦИК. След решението на Върховния админситративен съд за предсрочния вот на 26 март са нужни 12 500 машини.
И този път предизборната кампания ще бъде обект на медиен мониторинг. Централната избирателна комисия и Съветът за електронни медии подписаха споразумение за наблюдението. Ще се следи съдържанието на 41 програми на обществени и търговски доставчици на медийни услуги, които имат договори с партиите за предизборна агитация. При сигнали за нарушения на Изборния кодекс и Закона за радиото и телевизията, медийният регулатор ще наблюдава и програми извън описаните в споразумението. Избирателната комисия предупреди, че извършва строг контрол върху изпълнението на договорите за медийни пакети, а при установени нарушение средствата по договорите не се изплащат.
Ивелина Алексиева, председател на Централната избирателна комисия: Това е едно добро споразумение, един добър механизъм на взаимодействие между институциите, който дава добър резултат. Както винаги досега, така и след предстоящите избори за народни представители, ние ще отчетем резултатите от изпълнението на това споразумение.
Мария Стоянова, председател на Съвета за електронни медии: Ние в Съвета за електронни медии сме си поставили за задача да наблюдаваме дали медиите ще връщат политиците към същинските им задължения - да представят решения на важните и обострени проблеми, с които се сблъсква обществото ни, или медиите само ще предоставят платформа за участие.