ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Фалшиви намаления и бавни доставки дебнат потребителите при онлайн пазаруването

bnt avatar logo от Репортер: Яна Тодорова, Оператор: Александър Глушков
A+ A-
Чете се за: 01:00 мин.
У нас

Фалшиви намаления и бавни доставки са най-честите нелоялни практики при онлайн пазаруването. Това стана ясно по време на форум, посветен на защитата на правата на потребителите от нелоялни търговци в интернет. Кръглата маса е организирана от...

Фалшиви намаления и бавни доставки дебнат потребителите при онлайн пазаруването

Фалшиви намаления и бавни доставки са най-честите нелоялни практики при онлайн пазаруването. Това стана ясно по време на форум, посветен на защитата на правата на потребителите от нелоялни търговци в интернет. Кръглата маса е организирана от Министерството на икономиката и Комисията за защита на потребителите. Как да търсим правата си ако попаднем на нелоялни търговци в интернет- вижте в следващия репортаж.

Близо 1,3 млн. българи са пазарували онлайн през изминалата 2016-а година, като в 80% от случаите от сайтове се купуват дрехи и спортни стоки. Много често при тези поръчки се налага потребителят чака дълго, въпреки че най-дългият срок за доставка не трябва да надвишава 30 дни.

„Това само по себе си е административно нарушение, но то най-често се случва по време на кампаниите по празниците или големи намаления“, каза Константин Арабаджиев - Комисия за защита на потребителите .

В тези периоди обикновено потребителите се сблъскват и с нереалните промоции.

„Дори се натъкнахме на случай при последната ни проверка, при който стоката при намаление се е продавала на по-висока цена, отколкото преди намалението. А когато клиентът иска да върне покупката, все още доста от онлайн търговците отказват без да имат реално основание за това“, каза Константин Райков - Комисия за защита на потребителите.

„Един от тези аргументи е, че е нарушена целостта на опаковката, но пък наше право е, когато получим при онлайн пазаруване съответната стока, ние имаме право да се запознаем с нейните характеристики и да я върнем дори опаковката да е нарушена“, каза Константин Арабаджиев - Комисия за защита на потребителите .

А търговецът няма право да се бави повече от 14 дни с връщането на парите. За да не се сблъскаме с подобни проблеми експертите съветват винаги да проверяваме историята на търговците, да сравняваме различните оферти в отделните сайтове и задължително да пазим платежните документи, които се издават при покупка.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?