ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Фейсбук създава програма за цензура, за да влезе в Китай

Чете се за: 00:55 мин.
По света

Фейсбук разработва програма, която да цензурира съдържание. Крайната цел е да се стигне до потребителите в Китай, които нямат достъп до социалната мрежа от 2009 година. Какво представлява разработката и дали социалната мрежа няма да плати твърде висока цена за желанието си да се разраства?

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Разкритието на вестник."Ню Йорк Таймс" се базира на информация от бивши и настоящи служители на компанията. Софтуерът няма да позволява на постове да се появяват в новинарския поток на потребители по един или друг признак, като географски район, например.

Фейсбук и преди е премахвал съдържание - по молба на потребители и дори на правителства. Това обаче е бил сравнително прозрачен процес с подробни доклади за количеството и качеството на свалените материали.

За втората половина на 2015 г. са блокирани 55 хиляди материала в 20 държави.

Социалната мрежа е ограничавала потребители от отделни страни - Русия, Пакистан и Турция, например. Разликата в новата разработка на Зукърбърг и компания е, че този път блокирането ще се осъществява от трета страна. Предполага се, че става дума за китайска компания, която ще извършва мониторинг и ще взема самостоятелни решения за ограничаване на достъп до материали. ако те не отговарят на изискванията на китайските власти. От социалната мрежа поясниха, че интересът им към Китай датира отдавна и отделят време, за да научат повече за страната.

Източниците на Ню Йорк таймс пък се застраховаха, че компанията работи по много проекти и е възможно този да не бъде реализиран. Те обаче твърдят, че софтуерът се разработва с благословията на Марк Зукърбърг. Случаят доказва, че в желанието си да разшири аудиторията и пазарния си дял, Фейсбук е готов на редица компромиси. Дали посланието "да направим света по-отворен и по-свързан" не беше заменено от желанието за милиард и 400 милиона нови потребители, питат анализатори. И дали прецедентът "Китай" няма да подтикне и други държави да поискат същия инструмент.

Фейсбук не е първата компания, която попада в тежкия морален лабиринт на бизнес-отношенията с Китай. Още няколко компании са се съгласили на редица отстъпки, за да може съдържанието им да бъде достъпно в страната.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?