Германия дебатира разпалено вече седмици наред мерки за опазване на околната среда. Сред тях и предложението на полицейския синдикат за въвеждане на ограничения на скоростта по магистралите. Днес Федералното правителство официално отхвърли идеята - транспортното и екологичното министерство са единни, че отраженията върху климата от намаляване на темпото по магистралите ще са минимални. Мария Стоянова с подробностите
Транспортният министър на Федералната република отхвърли веднага предложението с острите думи, че е "в разрез с човешкия разум". Дебатът обаче остава. Обсъжданията продължават и те са емоционални. Шофьорите са разделени в позициите си.
Ахим Визнер: Най-голямата глупост на този свят. Нищо няма да се промени. Останали са толкова малко отсечки, по които ни е позволено да караме.
Георг Кронпробст: Добра идея е, защото притискането отзад по магистралите не се търпи.
Йохен Мюлер: Какво да кажа?! Последната страна сме, в която може бързо да се кара и това да ни се забрани!
Изключително емоционалната дискусия не се води просто така. Тя се отнася до автомобила!
Йорг-Михаел Зон, транспортен психолог: Колата е като втора кожа, като защита на тялото, като втора дневна стая - място на уют. Когато се превърне в обект на атака или предписания, първо заемаме отбранителна позиция.
С подобна емоция в Германия се води още една дискусия - за фините прахови частици, с които се предполага, че смъртоносно замърсяват въздуха дизеловите автомобили. 100 белодробни лекари оспорват приетите европейски норми и пишат в петиция, че няма нито един случай на германец, починал от замърсяване на въздуха от дизеловите мотори. Според други, допустимите граници трябва да се запазят. Министърът на транспорта възнамерява да обсъди въпроса с останалите си колеги от държавите в ЕС.