ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Как ще изглежда автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле

bnt avatar logo от Репортер: Йорданка Бакалска, Паулина Найденова Оператор: Александър Караджов, Иван Сребреков
A+ A-
Чете се за: 01:43 мин.
У нас

Агенция "Пътна инфраструктура" има нов вариант за продължението на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Той предвижда от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока да се изгради ново трасе. Какво още...

Как ще изглежда автомагистрала Струма през Кресненското дефиле

Агенция "Пътна инфраструктура" има нов вариант за продължението на

магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Той предвижда от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока да се изгради ново трасе. Какво още предвижда новият проект и ще намалеят ли катастрофите в една от най-натоварените отсечки в страната научихме от Йорданка Бакалска, която беше на пряката ни линия.

Последният проект за изграждането на АМ Струма предвижда през Кресненското дефиле да има физическо разделяне на двете платна на трасето. Едната посока на движение ще минава по сегашното трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето. Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път.

Кресненското дефиле е сред най-натоварените пътни участъци в страната, където стават и най-много инциденти. По данни на Пътна полиция-Благоевград за последните 5 години са възникнали над 360 катастрофи, при които са загинали 25 души. От КАТ са категорични, че броят на инцидентите чувствително ще се промени с изграждането на АМ „Струма”. От пътната агенция заявиха, че няма как да се направи чисто нова магистрала извън дефилето, понеже няма достатъчно средства. Не може да бъде изграден и тунел там, защото районът е сеизмичен. Затова новият проект предвижда трасе, разделено на две.

„Посоката към Кулата ще се движи по съществуващия път двупосочно, т.е. еднопосочно в двете платна. А обратната посока от Кулата към София ще мине изцяло по нов терен, източно от съществуващото трасе на Кресненското дефиле, горе по Кресненското плато. Като в участъците на качването и слизането, там където наклоните ще са по-високи, по-големи от допустимото ще има три ленти за движение“, каза инж. Лазар Лазаров - ръководител на Агенция ,,Пътна инфраструктура.

Шофьорите са на различни мнения дали трасето да се раздели на две.

„Само в една посока ще бъде всеки път, това е добра идея. Няма да има изпреварвания и така ще бъде по-безопасно“, каза шофьор.

„Защо трябва да се раздели? Просто трябва да се направят хубави тунели и мисля, че всичко ще бъде наред“, каза друг.

На екип от експерти е възложена задачата да измислят как ще се гарантира безопасността на пътуващите по новото трасе.

„Одитът на пътна безопасност, както отговорих и на Парламентарния контрол, ще ни покаже какви мерки може, тъй като мерките с директно поставяне на мантинела или сериозни разделители биха възпрепятствали преминаване при ПТП на линейка - ако ние направим физическо заграждане“, каза Лиляна Павлова – министър на регионалното развитие и благоустройството.

Заради силно пресечения терен на района новият път ще има 5 тунела и множество виадукти.

Правителството вече прие решение за отчуждаване на частните имоти, необходими за изграждането на ЛОТ 3.3 на АМ Струма. Те се намират в общините Благоевград, Кресна, Струмяни и Сандански. По предварителна информация се очаква продължението на АМ ,,Струма" през Кресненското дефиле да бъде готово през 2020-та година.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?