Над 28 000 български граждани са потърсили помощта на националния омбудсман през изминалата година. 80% от случаите са разрешени успешно в тяхна полза. Това показва годишният отчет на обществения защитник Мая Манолова за първата година от мандата....
Над 28 000 български граждани са потърсили помощта на националния омбудсман през изминалата година. 80% от случаите са разрешени успешно в тяхна полза. Това показва годишният отчет на обществения защитник Мая Манолова за първата година от мандата. Най-много жалби и сигнали са постъпили срещу доставчиците на обществени услуги и монополните дружества.
Националният защитник посочи като успех предстоящото отпадане на ДДС върху дарените храни от 1 януари следващата година, след кампания на институцията на омбудсмана. Манолова припомни и кампанията "Великден за всеки", която подпомогна с ваучери за храна 19 хиляди пенсионери в страната.
"В рудник "Бабино" поех ангажимент пред миньорите, че ще настоявам пред обществения съвет на капмпанията "Великден за всеки" да предоставим непотърсените ваучери на семействата на бедстващите миньори и вчера взехме решение 7650 ваучера на стойност 153 000 лева ще бъдат предоставени на семействата от Бобов дол", каза Мая Манолова.
Като успех за институцията през изминалата година, Манолова подчерта и изготвянето на закона за детското правосъдие, както и ограничаването на правомощията на колекторските фирми. Като пропуски в работата си, от институцията отчетоха проблемите на гражданите на София с "Топлофикация", неефективната си намеса при злоупотребите от страна на банковите институции и фирмите за бързи кредити, както и предоваряването на принудителното извеждане на 7 турски граждани от страната ни обратно в Турция.