Функциите на няколко служби към транспортното министерство се дублират. Те трябва да бъдат обединени в една, а служителите и да бъдат добре финансово мотивирани. Това каза днес в студиото на БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Той даде...
Функциите на няколко служби към транспортното министерство се дублират. Те трябва да бъдат обединени в една, а служителите и да бъдат добре финансово мотивирани. Това каза днес в студиото на БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Той даде примера, че натоварването на един камион се контролира на границата от служителите на митниците, на автомобилната администрация и от пътната агенция.
Главен път Е-79 в участъка от Симитли до Кулата е един от най-рисковите в цялата страна с голям брой катастрофи. На дискусия в Благоевград бяха набелязани основните мерки, които да бъдат взети, за да се намалят пътните инциденти в района на Кресненското дефиле преди началото на летния сезон, когато се очаква засилен трафик. За последните три години в опасния участък са станали над 170 катастрофи с 15 убити и над 80 ранени.
Над 11 хиляди автомобила на денонощие преминават през Кресненското дефиле, което го прави един от най- натоварените участъци в страната. Да се поставят светлинни табели, неравности по пътната настилка, да бъде създаден регистър на катастрофите са само част от предложенията, които бяха обсъдени, за да се намалят инцидентите в района.
Настимир Ананиев, председател на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към НС: "Друга мярка е поставянето на разделителни съоръжения между платната за движение, които да ограничат възможността за предприемане на рискови изпреварвания.”
От Пътна полиция казаха, че 70% от катастрофите в Кресненското дефиле са заради неправилно изпреварване и несъобразена скорост. През изминалата година над 12 000 водачи са били санкционирани за нарушения в района.
Комисар Бойко Рановски, началник “Пътна полиция”: “Участъкът не е много голям. 17 км. Така че движението в колона ще спаси много човешки животи и ще намали произшествията.”
Според кмета на Симитли е необходимо да се направи обходен маршрут за тежкотоварните автомобили, за да се облекчи движението в района на дефилето.
Апостол Апостолов, кмет на Симитли: “Единственият обходен път на Кресненоското дефиле - през Полето, Ракитна, Мечкул, Сенокос, Стара Кресна. Мисля, че държавата при тези бюджетни излишъци спокойно може да задели 2-3 млн. лв. да го ремонтира този.”
Предстои да бъдат изготвени справки колко ще струва поставянето на разделители на пътните платна и ремонтът на стария обиколен път, по който биха могли да минават тировете.