За откраднати лични вещи от куфар сигнализира наша зрителка. Инцидентът се е случил по време на полет от столицата на Естония Талин, през Франкфурт за София. Изчезнали са предмети на стойност над 300 лв., а Летище „София" не поема отговорността за случая, защото при конкретния полет ангажиментът за багажа е на един от наземните оператори, сключили договор с аерогарата ни.
Ирина Тодорова е ветеринарен лекар, вчера се връща от пътувне до Естония заедно със съпруга си. При получаването на багажа забелязва, че куфарът й е леко разкопчан, но не обръща внимание.
Късно, към 10 часа вечерта като се прибрахме, установихме, че ни липсват част от личния багаж, от неговия куфар кутия със сувенири и от моя куфар сувенири и парфюм, който никак не е евтин.
Изпратихме сигнала до Летище София, от там направиха проверка и ни обясниха, че за багажа на този полет отговаря един от наземните оператори, с които летището ни има сключен договор.
Директорът на българското предствителство на фирмата Ангел Митов ни изпрати писмо, в което обяснява, че имат около 1-2 подобни сигнала на месец, но това са само случаите, които са регистрирани в София на кацане. Има други, които се регистрират при излитане от София, но за тях няма статистика, пише още в писмото.
Направихме запитване в социалните мрежи дали и на други пътници са им изчезвали вещи след полет от или за София.
Само за половин час ни отговориха десетки потърпевши, изчезналите вещи са парфюми, таблети, козметика, дрехи, обувки, сувенири, дори ракия и тютюн.
Късмет е, че Ирина се е возила с авиокомпания, която приема сигнали за подобни инциденти до 7 дни след случката. Други имат право да откажат да приемат жалбата, ако сигналът не е подаден още в залата за получаване на багажа. Най-сигурно е да пътувате с куфар, запечатан с фолио или заключен с катинар.
От фирмата, отговорна за багажа на зрителката, очакват нейната жалба с приложени билети, снимки на куфарите, както и опис на откраднатото. След това съответната авиокомпания трябва да се свърже с нея. Те могат или да я обезщетят, или да получи отказ. Отделно от това се провежда разследване във всяка точка на пътуването. На всеки от отдел „Сигурност“ от всяко летище по маршрута е разрешено да отваря багажа, но по процедура се оставя бележка при извършване на претърсване.