НОВИНИ

Свалят предупредителните знаци за камери

Депутатите решиха да се премахнат предупредителните знаци за камери по пътищата. С гласовете на ГЕРБ, БСП и Обединените патриоти, промените в Закона за движение по пътищата бяха приети на първо четене. Промените предвиждат също по-тежки наказания за собствениците на коли, които са управлявани от шофьори без книжки.

Надежда Василева
от Надежда Василева
18:50, 14.06.2017
Чете се за: 01:15 мин.
У нас
Снимка:

В пленарната зала надделяха аргументите за премахване на знаците, които предупреждават за камери. Мотивът и на вносителите, и на Пътна полиция е, че шофьорите намаляват скоростта в зоната около знака, след което отново я увеличават.

Комисар Бойко Рановски - началник на "Пътна полиция": През годините, когато броят на загиналите е бил най-нисък - 2011, 2012, 2013. Тогава пред мобилните камери не са се поставяли предупредителни пътни знаци.

ГЕРБ, БСП и патриотите защитиха премахването на тези знаци.

Николай Александров - ОП: Няма нормална държава по света, която да се оставят гражданите свободно да се избиват по улиците. А в Парламента да се карат дали 7 лева за табелка или 14 лева за табела са голям разход за държавата и дали представляват превенция.
Красимир Велчев - ГЕРБ: Няма нищо лошо в това да има скрити камери. Напротив, аз мисля, че това ще дисциплинира допълнително водачите, а не само там, където могат да ги снимат.
Таско Ерменков - БСП: Правим внушение, че тези закони трябва да се спазват само там, където могат да те хванат. И да предупреждаваме хората, че само там трябва да се спазва закона иначе този закон можеш и да не го спазваш.

От ДПС и партия Воля се обявиха срещу премахване на предупредителните знаци за камерите и гласуваха въздържали се.

Рамадан Аталай - ДПС: Въвеждате - няма да казвам партизанщината - скриването в храсталаците. Нямате оценка на въздействието на закона. Нямате дебат в обществото.
Веселин Марешки - председател на "Воля": Ако сте забелязали, че знакът намалява скоростта в обсега му, но много бързо след това не действа, логичното решение е да се слагат по-често знаци, а не да ги премахваме.

От ГЕРБ цитираха статистика, според която през последните 2 години тенденцията е отново за увеличаване на жертвите по пътищата.

Цветан Цветанов: Смъртността по пътищата - говорим за селските - е 55 процента, смъртността в градска среда - 36 процента, а по магистралите е 6 процента. Сами направете равносметка дали не трябва действително да подкрепим и правителството за усилията за подобряване на пътната инфраструктура, защото имаше политически партии в тези години, когато излизаха и казваха - асфалт не се яде.

Промените предвиждат също да бъде прекратявана за срок до 1 година регистрацията на автомобил, управляван от шофьор без книжка. Според данните, само в 10 процента от случаите на произшествия, шофьорът без книжка е собственик на колата.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
С 9% може да поскъпне парното в Русе
С 9% може да поскъпне парното в Русе
Отново „Театрална ваканция в музея” в Русе
Отново „Театрална ваканция в музея” в Русе