Производството на българските козметични компании в голямата си част е ориентирано към чуждите пазари. Това заявиха експерти в студиото на предаването "Вотът на потребителя", което продължава кампанията на БНТ 2 "Купувам българско". Последната...
Производството на българските козметични компании в голямата си част е ориентирано към чуждите пазари. Това заявиха експерти в студиото на предаването "Вотът на потребителя", което продължава кампанията на БНТ 2 "Купувам българско".
Последната тенденция в козметиката, наложила се в Западна Европа е за производството на натурална продукция, в опаковки за опазване на околна среда, произведена от компания със социална отговорност. Специалистите предупредиха, че отсъствието на парабени в козметичните продукти не означава, че те са натурални. Но за момента липсва законодателство, което да регламентира какво е натурален продукт и как да бъдем сигурни, че си купуваме такъв. Съществуват само сертифициращи организации, които са разработили свои собствени процедури за регламентирането на натуралните продукти.
Николина Узунова: "Има качествена българска козметика, има качествена вносна козметика. Родното производство по нищо не отстъпва на международното такова."
Според Николина Узиунова у нас се наблюдава един парадокс. Българското производство в по-голямата си част е предназначено за износ и не толкова за продажба на българския пазар.
Николина Узунова: "Тук вече имаме особеност за отделни компании, които са позиционирани на различни пазари. Но се предлагат козметични продукти в Европа, в повечето европейски държави, включително в Германия и Франция, които са водещи производители на козметика, също в Италия, в Великобритания. Много козметика се изнася за арабския регион и за Япония, където традиционно е приет български продукти с розово масло, но не само."
Специалистите в студиото заявиха, че няма никаква разлика в съставките на българската и световната козметика.
Мариана Петрова: "Според мен продуктите вносната козметика има превес, просто се предпочита. И специално пък и както знаем, произведено в Германия, това абсолютно говори. Вече то продава."
Причината за липсата на доверие в родната продукция, според гостите в студиото, е в слабия маркетинг на българските марки и именно в политиката им да се утвърждават на чуждите пазари.
Николина Узунова: "Човек е някак си инакопоклонец. Така обичаме си това, което не е родно, защото ни се струва, че е по-по-най. Може би в България е по-силно изявено това чуждо поклонничество, отколкото в други държави, но това усещане не чуждо. Може би това е една от причината австралийки да купуват българска козметика."
Специалистите препоръчаха да използваме козметика предназначена за европейския пазар, тъй като нейната рецептура е съобразена с биологичните особености на хората в региона.
След репортаж на БНТ: Купиха климатици за концертната зала на училище "Луи Брайл"
В Генерал Тошево привличат медици и учители чрез стипендии за дефицитни специалности
Столичната община въвежда зелен билет за градския транспорт от 20 до 22 декември
Приключиха консултациите при президента, връчва проучвателен мандат след Нова година
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за плащане на паркинги