ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Задържани за измама: Българи създали фалшив QR код за...
Чете се за: 01:02 мин.
Съдът пусна бившия директор на 138-о училище срещу 5000 лв.
Чете се за: 03:17 мин.
Столичната община въвежда зелен билет за градския...
Чете се за: 00:42 мин.
Увеличиха присъдата на Рангел Бизюрев за убийството на...
Чете се за: 01:30 мин.
Президентът пред "Величие": Необходими са...
Чете се за: 04:20 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Производители на козметика у нас продават на чужди пазари

bnt avatar logo от Автор: Мина Пенкова
A+ A-
Чете се за: 01:14 мин.
У нас

Производството на българските козметични компании в голямата си част е ориентирано към чуждите пазари. Това заявиха експерти в студиото на предаването "Вотът на потребителя", което продължава кампанията на БНТ 2 "Купувам българско". Последната...

Производители на козметика у нас продават на чужди пазари

Производството на българските козметични компании в голямата си част е ориентирано към чуждите пазари. Това заявиха експерти в студиото на предаването "Вотът на потребителя", което продължава кампанията на БНТ 2 "Купувам българско".

Последната тенденция в козметиката, наложила се в Западна Европа е за производството на натурална продукция, в опаковки за опазване на околна среда, произведена от компания със социална отговорност. Специалистите предупредиха, че отсъствието на парабени в козметичните продукти не означава, че те са натурални. Но за момента липсва законодателство, което да регламентира какво е натурален продукт и как да бъдем сигурни, че си купуваме такъв. Съществуват само сертифициращи организации, които са разработили свои собствени процедури за регламентирането на натуралните продукти.

Николина Узунова: "Има качествена българска козметика, има качествена вносна козметика. Родното производство по нищо не отстъпва на международното такова."

Според Николина Узиунова у нас се наблюдава един парадокс. Българското производство в по-голямата си част е предназначено за износ и не толкова за продажба на българския пазар.

Николина Узунова: "Тук вече имаме особеност за отделни компании, които са позиционирани на различни пазари. Но се предлагат козметични продукти в Европа, в повечето европейски държави, включително в Германия и Франция, които са водещи производители на козметика, също в Италия, в Великобритания. Много козметика се изнася за арабския регион и за Япония, където традиционно е приет български продукти с розово масло, но не само."

Специалистите в студиото заявиха, че няма никаква разлика в съставките на българската и световната козметика.

Мариана Петрова: "Според мен продуктите вносната козметика има превес, просто се предпочита. И специално пък и както знаем, произведено в Германия, това абсолютно говори. Вече то продава."

Причината за липсата на доверие в родната продукция, според гостите в студиото, е в слабия маркетинг на българските марки и именно в политиката им да се утвърждават на чуждите пазари.

Николина Узунова: "Човек е някак си инакопоклонец. Така обичаме си това, което не е родно, защото ни се струва, че е по-по-най. Може би в България е по-силно изявено това чуждо поклонничество, отколкото в други държави, но това усещане не чуждо. Може би това е една от причината австралийки да купуват българска козметика."

Специалистите препоръчаха да използваме козметика предназначена за европейския пазар, тъй като нейната рецептура е съобразена с биологичните особености на хората в региона.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?