ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

VI издание на изложението "Златен лъв"

bnt avatar logo от Автор: Яна Тодорова Оператор: Елвис Янков
A+ A-
Чете се за: 00:57 мин.
У нас

Родните производители в леката промишленост работят почти без печалба и въпреки това са неконкурентоспособни заради ниските цени на вносните стоки. За тези и други проблеми алармираха за пореден път български производители по време на шестото издание на...

 VI издание на изложението Златен лъв

Родните производители в леката промишленост работят почти без печалба и въпреки това са неконкурентоспособни заради ниските цени на вносните стоки. За тези и други проблеми алармираха за пореден път български производители по време на шестото издание на изложението "Златен лъв" в София. То събра над 80 български производители на дрехи, хранителни продукти и козметика от цялата страна.

Деян Златев от Силистра е производител на бельо и трикотаж от над 15 години. В последно време, обаче, бизнесът му страда заради стоки от Китай, които са с около 20% по-ниски от неговите. Според него голям процент от вноса е и нерегламентиран и така се подбиват още повече цените у нас.

"Оцеляваме. Не може да се каже, че печелим, по-скоро оцеляваме", казва Деян.

За да се справят с конкуренцията, голяма част от производителите залагат на уникални продукти. Семейство Илиеви от плевенското село Рибен произвеждат пчелни продукти. Особено се гордеят с вкусовите и полезни за здравето качества на пчелния еликсир, който предлагат като мощен имуностимулатор.

"Както е излязло от кошера, така е влязло и в буркана. Ние не правим подобрения в кавички на това, което природата е дала", обяснява Мирана Илиева - производител на пчелни продукти.

Варненският производител на козметични продукти от хума - Дяко Бояджиев, също залага изцяло на натуралните съставки в продуктите си. Въпреки това признава, че пазарът му е ограничен.

"Малките обекти не искат да работят с наши продукти, ако ние ги продаваме в големите вериги. Искат да предлагат продукти, които ги няма в големите вериги, за да реализират печалби под някаква форма, добавя Бояджиев.

Производителите продължават да съществуват, основно разчитайки на потребителите, които държат на българското. Затова и чрез кампанията на БНТ2 в тяхна подкрепа и ние ви призоваваме: "Купувайте българското!"

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?