ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Страхотен Тервел Замфиров стана световен шампион в...
Чете се за: 02:55 мин.
Не стихват протестите в Турция след ареста на кмета на...
Чете се за: 01:07 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия отново ще отвори врати

Александър Марков от Александър Марков оператор: Станислав Златев
A+ A-
6672
Чете се за: 02:05 мин.
У нас

17 години, след като бе закрито, Висшето военно-въздушно училище "Георги Бенковски" в Долна Митрополия отново ще функционира от началото на другата година. Десетилетия наред училището захранва с пилоти военната и гражданската авиация на България. Пред катедрите там са преминали най-знаковите пилоти, оставили диря в историята на родната авиация - пример за дух, смелост, кураж и героизъм.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Майор Пламен Иванов е летец в авиобаза "Долна Митрополия". Подготвя се за поредния полет на учебно-бойния самолет "Пилатус".

      майор Пламен Иванов, летец, Учебно-авиационна база "Долна Митрополия": Във въздуха, бих казал, че е сентенция между човек, машина и среда. Няма еднакъв полет, колкото и да е познат той, никога не е еднакъв, всеки има нюанс, от всеки полет има какво да се научи и това го прави хубаво и динамично и предизвикателно.

      Военновъздушната база в Долна Митрополия и факултет "Авиоционен" към Националния военен университет "Васил Левски" ще са гръбнакът на новото-старо ВВС училище "Георги Бенковски".

      полк. Петър Банков, командир на ВВС база "Долна Митрополия": Наистина сме готови, дълго чакахме тоя момент. Дейността на ВВС базата не е прекъсвана от години. Ние подготвяме бъдещите пилоти на два типа самолети: преминават първоначално подготовката си на "Пилатус", след това на Л-39.
      майор Орлин Гичев, началник "Обслужване на въздушното движение", ВВС база "Долна Митрополия": Ние контролираме един сектор от 120 км., в които нашите самолети изпълняват задачите за нуждите на училището. Веднъж активирани, не може да влязат граждански полети.Това е пистата зад нас, тя е така конструирана, така че винаги самолетът, който излита и каца, да е срещу вятъра.

      За да са изправни самолетите и да летят безпроблемно, се грижат над 40 техници, които разглобяват и сглобяват самолетите за основен преглед.

      капитан Вальо Малчев, началник група "Самолети и двигател", ВВС база "Долна Митрополия": При нас това е технически преглед на авиационната техника, който цели поддържане, дефектоване, функционални тестове и пускане в експлоатация. Ние се намираме точно в хангара, в който се извършват тези мероприятия.

      Ето това е самолет Л-39-ЗА "Албатрос" - един от основните учебно-бойни самолети на въоръжение в българските военновъздушни сили. Пилотите ни тренират на този самолет, преди да преминат на изцяло бойни.

      Преди да полетят, пилотите учат 4 години във факултет "Авиационен" - само на метри от пистата.

      полк. Марин Маринов, декан на факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": Ние захранваме абсолютно всички кадри на военновъздушните сили - пилотите са една военна специализация. Това са инженеро-обслужващи самолети, това е обслужващ персонал, който е на летището, това са специалисти по комуникационни и навигационни системи на летището. Тоест цялата палитра, необходима за ВВС силите и военната авиация.

      Аеродинамика, бойни фигури, агрегати на самолети - са "а" и "б" тук, които се учат в специални зали.

      полк. Живо Петров, заместник-декан на факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": Принципите на аеродинамиката са си същите... - Принципите са абсолютно същите, самолетите са абсолютно същите, но могат да ги видят нагледно, статично - как се извършва например един боен завой.

      Курсантите и студентите учат също как да се прицелват и да стрелят.

      полк. Милен Атанасов, началник на катедра "Тактика, въоръжение и навигационна подготовка", факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": Това е прицелът на МиГ-21 БИС, съответно това е прицелът на Л-39, на учебно-бойния самолет, а това са агрегатите на авиационния прицел на самолет Су-25. С тези неща се мери и се стреля, общо казано, или само се мери? - Точно така. С ето тези оръдия се стреля.
      полк. Милен Атанасов, началник на катедра "Тактика, въоръжение и навигационна подготовка", факултет "Авиационен", НВУ "Васил Левски": В тази зала курсантите изучават авиационното артилерийско оръжие. Конструкцията, принципа на работа, като това е оръдието, което е на МиГ-29, ГШ 30, то е едноцевно, 30-мм, скоростта е 1500 изстрела в минута. Началната скорост на снаряда е около 900 м. в секунда.

      В Долна Митрополия се обучават между 5 и 12 пилоти годишно. След 12 години пауза Висшето военновъздушно училище "Георги Бенковски" отново ще бъде гордостта на родната авиация.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?